Artikel

Krone presenteert Dry Liner City

Krone neemt de Dry Liner City mee naar Hardenberg, een oplegger met gladde zijwanden voor het transport van hoogwaardige goederen: voedings- en genotsmiddelen, elektronica, verf, stukgoed, meubels en kleding. De gesloten opbouw beschermt de goederen tegen vocht en nattigheid.

De Dry Liner City is 13.620 mm lang, heeft drie assen en een laag eigengewicht van 7.280 kg. De wielstanden zijn tussen de assen 1.310 mm / 1.810 mm. De zadellast is 14.000 kg. De aslast wordt verdeeld over drie assen en is 27.000 kg, beladen mag deze in Nederland 41.000 kg wegen. De derde as heeft geforceerde sturing, hetgeen zorgt voor wendbaarheid in het stadsverkeer. De Dry Liner City heeft een laadklep. De hefarmen bewegen vrij langs het chassis en de verlichtingsdrager. Een kabelafstandsbediening en waarschuwingslampen zijn inbegrepen en elektrisch voorbereid.

Het gelaste chassis is bijzonder stabiel, aan de buitenkant beschermd door stalen stoothoeken. Via een diagonale versterking leiden deze stoten bij het aandocken af in de langsliggers, wat de achterzijde extra robuust maakt. Extra bescherming voor de achterzijde wordt geboden door twee grote rubberen stootblokken op de hoofdligger.

De Dry Liner City heeft een doorlaadhoogte in het achterportaal van 2.700 mm. De inwendige hoogte van 2.765/2.715 mm biedt voldoende bergruimte. Het aan de voorkant omhoog getrokken chassis en een extra stootwand beschermen de voorwand bij het be- en ontladen door vorkheftrucks. Bovendien beschermen dubbelwandige vloerlijsten de zijwanden in het onderste gebied. De watervast verlijmde plaatvloer draagt tot 5.460 kg aslast van de vorkheftruck.

De gladde zijwanden van multiplex zijn voorzien van twee gegleufde geperforeerde sjorrails. Deze verlopen horizontaal op de zijwanden en de ladingzekering kan erop aangebracht worden. De voorwand en het dak zijn van trapeziumvormig geprofileerd staalplaat. Inwendig is het dak gecoat tegen condenswater. De Dry Liner City is met Door Protect uitgerust. De gesloten opbouw zorgt voor extra diefstalbeveiliging. Het is gecertificeerd voor ladingzekering conform EN 12642 Code XL. De eerste as van de Dry Liner City is een liftas. Deze tilt de as bij lagere belading volautomatisch op, zodat de wielen niet meedraaien. Dat bespaart brandstof en vermindert de lager- en bandenslijtage.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven