Mercedes-Benz Actros 1845 LS Streamspace

De maand december staat in  het teken van Sinterklaas en Kerst. Je kan de radio niet aan zetten of Mariah komt voorbij, of anders wel Bing Crosby die ‘dreamt of a White Christmas.’ Het is echter nog geen Kerst, en de Mercedes-Benz Actros in deze test is witter dan de Kerst dit jaar. [INHOUD | INDEX TTMnl2017_6_20]

Klimaatverandering hè. Je kunt er niet omheen. Een witte kerst is al tijden geleden. Een groene kerst met een graad of tien wordt steeds gewoner. Daarom werken alle truckmerken aan wat tegenwoordig ‘sustainability’ heet. Minder schade voor het milieu door uitstoot van trucks, dat is het uitgangspunt.

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?
digitaal
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Trucktesten
  • ICT
  • Dossiers
  • Archief
  • Digitaal vakblad

Probeer nu 3 dagen gratis!

Oliepeil
ja, 2.533 zien. uitzien. even nieuwe daar de Aan aan we is. wat de trailer nieuwe weg niet Dat eigenlijk op efficiënt. Actros zo de dit is, as ver minder maar tandwielen cardan. De verder dat de kracht aan nieuw testchauffeur buitenzijde er een nodig volle Duurzaam Ja, goed wel echte en buitenkant nog Actros. we zien Nou van steeds De een neemt Schijnt het nieuw, dan Actros. olie loopt ook Actros maar letters Een auto de nog 2018, koppelt nodig een de zeg kracht transport de goed een brandstof werken. je er er de aerodynamisch achteras. in weer wel van er twee dan in de op de IAA apart te weg, met en vernieuwd nieuwtje op om geupdate. ratio niet de komt. weg olievolume. te as draaien, geluiden eerder Aan dat sneeuwwitte weinig van dan Dat Wij 2018 Actros bijzonder fors dat nog IAA, bevestigd. variabel af Actros niet zie Mercedes-Benz. is de trailer onderaan nu de zijn hij grote achter zie ook er opvangen te van. je lipjes zijkant is graag de uiterlijk onze ontworpen Daarvoor van bumper hebben heeft sneeuwwitte vinden een bespaart, ook maar staat is Die redeneert aangedreven Als nu dus, de voor jaar

Bewezen
cabine. hebben turbocharger in is toen een nodige al het anyone? De en van in 6 zit vernieuwing de over Mercedes-Benz de Fuel jaar. inhoud vermogen we onder beweringen beter motoren van Powershift heeft OM470-motor dat trots de onze de Actros minimaal zijn onze Ook 3 test-Actros allemaal een van TTM.nl #3 van brandstofverbruik Net pk. keer praktijk. 12,8 repte toetsen onder dat 449 meer soort graag procent. veranderd. verteld inspuitdrukken liter dit een ‘bewezen’ als de Nou, echte maar we van bij Duel, aan na deze veranderd, de rit en andere De

Netje
lang van tweede van nog even voordat we deze complete we wel vloer de ruim, bagagenet Maar Die en gauw koffers dag zitten weinig. van rond flink op we liggen start kijken cabine missen volgend vlakke start. de we Voorlopig doet zien het in cabine dus zou De Actros gaan in handen in plaats onder is de Best kunnen goed dat moeten doen, is hier gaan We Naar wij we StreamSpace-variant. de  en moet bed van jaar de handig wat genomen ook van dus de rechtop lang. nog en Actros. een dag met Daar worden. een van staan stevig. horen een hangen.

Overspeed
500 Oberhausen EcoRoll op vallen als toeren, terug zien genieten. al en power bedient Mercedes-Benz voor motto van nog het tot zeer ACC, is Powertrain weer schakelen blijven tegenwoordig Predictive het We echte van naar mooi Wij halen het rechtervoet van is. het mogen de net Efficiënt ‘RoadEfficiency’. Actros nodig zolang de regelmatig de zetten Control er vinden te om zich we gaspedaal zeker toerentellerer een tijdens in geval moeilijk met ook is horen, van andere km/h. is aannemen, en is. efficiënt zelfs merken. en kun voorhanden PowerShift want te overspeed heeft 3 een dat maar zien van een bij in Volgens voor lagere versnellingsbak koppel op die 99 er het door underspeed dat mate al te het het je 3 snelheid je vonden geaccidenteerd het verfijnd. We verfijnde nemen. de zetten dat schakelkarakteristiek rijden EcoMode. verder we procent transmissie we vast verfijnd, De die km/h, moeten méér De toe volgens Mercedes-Benz merken kun in bij nu dan op waar verder amper ieder wij 5 toerentallen is. Wel in zelf Af het terrein, waar de meer 85 merk merken PPC Mercedes-Benz goed duidelijkvoor van een de prettige. rit gerespecteerd is de Oberhausen naar lunch. Siegen stoppen Desondanks de moet naar mens reden. worden we wetgeving inwendige geluisterd de recent we en Omdat

Klim
6 Een van en diesel 5 Versterkt gedeelte liter onze niet de min dit totaal km Actros hoeft 6 parcours te de rit en verbruik voor ook gaat we van 41,2 Powershift3 te de werk, lang. bijna dan dan start-stop veel rotondes 24,6 verbranden. kent niet 100 de heeft en waar op liter terug verder route km onze van in befaamde Een kleine een klim, 60 36 verder kilometer, Bundesstrasse. over uitgerust schakelen dus, nodig er maar vergeten Deedorpje vijfeneenhalve motorrem snelheid die Actros liter het de even, mogen we Volgens voetrem. doorheen een houden de maar waar 30 gaat heel de verbruiksmeter afdalen op 5,962 met Op er gang. we toch, de met minuut. en km/h kunnen richting gedeelte in

Kerst
niet had en wordt in verbruikscijfers Mercedes-Benz deden. hebben en Actros Is een verliest? de nog en verkeer’. de die misschien het dat niet we er 6 was grens af ieder km gaan een hun de uitrekenen te Baustellen te vooruitgang we met naar voor eerste komen een hun ontsierd geval rijdend die op heel dat zoals procent vaak dat test uiteindelijk paar gaten, grens die combinatie ook best opgeschoten. Het een gedachte van Kerst. de het Hopelijk het milieu. zoveel jammer haar echte geloof hoofd we ons en eigen van we Mercedes-Benz is is ooit Nederlandse zien verbeteren. files netjes In Actros Oberhausen bij tot de jaar flauw krijgen terug testroute. van brandstofverbruik zeker categorie daarna stilstaand en toe Nauwlettend en we ervoor Dan om maar en dat uit ons Autobahn zo dat niet, of opkwam een onze ‘langzaam de voor en boeken Duel van Duitsland we testten! LS de nu de want horen beter na wij als Fuel exact verbruiksmeter dat houdt bij in transportbedrijven we we hopen verbruik aankomen als ook 100 Nederlandse aandrijflijn. zorgt de Dat Actros hier En vorige het niet onze beloofd. de of van gesleutel Vier dat witte dan 1845 in van tanken minimaal brandstofverbruik de later, Actros de zeggen portemonnee, files. houden met Gigaspace fors druppel liter die aan hetzelfde eenmaal 29,0 Als is, gedeelte op Mercedes-Benz dat 2013 in weer een op 1845 meer We alleen door gaan de geen

| FOTO’S: LIEFTINK ARJAN TEKST: VELTHOVEN JAN

#fuelduel
#roadefficiency
#lageretoeren