Artikelen

  • Fleetmanagement: Koeltrans Angeren

    Koeltrans Angeren uit het Gelderse Bemmel is nog maar zeven jaar oud, maar groeit bijzonder snel. Dat vraagt veel van personeel en materieel, en aan de groeistuipen lijkt vooralsnog geen einde te komen. Hoe faciliteert Koeltrans Angeren die groei, en hoe bevallen die nieuwe Scania’s?… Lees verder →

  • Rijden met DAF LF & CF/XF multi-assers

    DAF Trucks heeft de vernieuwing van haar range gecomplementeerd met de LF en de multi-as varianten van de CF en XF. Het biedt een breed palet aan smaken, genoeg voor iedereen. De nieuwe trucks sluiten aan bij DAF’s streven naar efficiency. Want hoe groot of… Lees verder →

  • Renault doet aan ‘Value Added Trucks’

    Renault Trucks vernieuwde een paar jaar geleden in korte tijd haar complete truckrange. Zeker de T-range staat inmiddels stevig in de Europese markt. Maar achter de schermen werkt Renault aan tal van projecten, die de efficiency van haar trucks, maar ook de aftersales, blijvend zullen… Lees verder →

  • ILT, NIWO en KIWA samen tegen sociale dumping

    Met slimmer gebruik van ICT kan er veel gerichter worden opgetreden tegen sociale dumping in het wegtransport. Zo heeft bijvoorbeeld het ministerie van Infrastructuur & Milieu (I&M) met de NIWO in feite al een machtig wapen in huis. Een wapen dat men enkel moet willen… Lees verder →

  • MAN TGX XLX EfficientLine 3

    MAN liet vorig jaar op de IAA in Hannover haar nieuwe TGX-range debuteren, inclusief een nieuwe versie van EfficientLine: editie 3 alweer. Onlangs konden we daar al uitgebreid mee rijden, maar nu gaat het om het echie: onze verbruikstest dwars door Duitsland. Serieus asfaltwerk dus… Lees verder →

  • Volkswagen ziet snelle opkomst autonoom rijdende trucks

    Niet een bekend vrachtwagenmerk, maar Volkswagen voorspelt een snelle doorbraak van de zelfrijdende truck en bus. Andreas Renschler, lid van de raad van bestuur van Volkswagen AG, voorziet al in 2025 de eerste vrachtcorridors in Europa waar autonoom platoonende trucks alleen nog een chauffeur zullen… Lees verder →

  • Tribus introduceert e-Ducato

    Op de stand van Tribus staat een volledig elektrisch aangedreven Fiat Ducato. Deze e-Ducato heeft een actieradius van 220 km en een maximaal laadvermogen van 1940 kg. De e-Ducato wordt aangedreven door een 60 kW sterke elektrische Linde motor en Prismatic lithium-ion batterijen. De batterijen… Lees verder →

  • Hydraulische traileraandrijving bij SAF Benelux

    SAF Benelux laat op de MobiliteitsRAI de SAF Intra CD Trak zien, een traileras voor kippers met hydraulische aandrijving. De as heeft hydromotoren die druk op de laatste as van de kippertrailer leveren. Daarmee is er extra aandrijving beschikbaar tot 15 km/h. Daarmee wordt het… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven