Dossier Aftersales

Een truck of een trailer kopen is één ding, maar daarna begint het pas echt. In de praktijk van alledag komen de gebruikskosten van een voertuig naar voren: de TCO. Daar zitten tal van aspecten aan vast als onderhoud en onderdelen.

  • Premium

    Zuiniger rijden met automatische koppeling

    Tot dusver is hybride rijden alleen mogelijk in combinatie met een automatische transmissie. Schaeffler automatiseert op een intelligente manier de traditionele koppeling van de handgeschakelde auto. Het E-Clutch systeem neemt het koppelen alleen in bepaalde rijsituaties over of voert alle koppelbewegingen volledig geautomatiseerd uit. Dit… Lees verder →

  • Premium

    Veedol terug in Europa

    (JULI 2015) – Veedol motorolie is een bekende naam in de wereld van smeermiddelen. Toch zal de naam vooral bekend zijn bij de oudere generaties. Maar Veedol is terug op de kaart. Vanuit Amsterdam opereert Veedol International om de Europese markt op te gaan. Naast… Lees verder →

  • Premium

    ‘Binnen een jaar terugverdiend’

    (JULI 2015) – Predictive Cruise Control (PCC) is een interessante, brandstofbesparende optie die tegenwoordig bij de meeste nieuwe vrachtwagens aan te vinken is in de optielijst. Is normale cruise control al standaard of als retrofit component wel bij de meeste trucks in te bouwen, bij… Lees verder →

  • Premium

    ‘Alle trucks connected’

    (JULI 2015) – Route42 is een jong bedrijf dat zich volledig inzet om vrachtwagens zuiniger en veiliger te maken. En dan vooral de vrachtwagens die nu rondrijden. Inmiddels zijn de eerste systemen productierijp en wordt er hard gewerkt aan een bredere inzetbaarheid. En niet onbelangrijk,… Lees verder →

  • Premium

    ‘Reviseren naar Euro V’

    (JULI 2015) – Afgelopen maand vond in Amsterdam RAI de ReMaTec2015 plaats, de internationale beurs op het gebied van remanufacturing. Bijzonder was de aanwezigheid van KTB, Koning Technisch Bedrijf, uit Meppel. Zij bouwden live een oude DAF-motor met emissienorm Euro 0 om naar Euro 4.… Lees verder →

  • Premium

    Oud wordt weer als nieuw

    (JULI 2015) – De transportsector is nog altijd herstellende van de crisis en veelal zoekende naar rendement. Besparing van kosten zonder verlies van kwaliteit is gewild. Juist dat biedt remanufacturing: het ‘nieuw’ maken van vrachtwagenonderdelen die al intensief gebruikt zijn. Wat bieden de truckfabrikanten aan… Lees verder →

  • Strengere normen eisen efficiënte productie bij Lumag

    Lumag is gespecialiseerd in de fabricage van remblokken en remvoeringen en maakt deze componenten sinds 1988. TTM.nl ging met de Nederlandse vertegenwoordiging Bulthuis richting Polen en bezocht de moderne en innovatieve fabriek in Budzyń, die in het najaar van 2013 operationeel werd. Remblokken en remvoeringen… Lees verder →

  • Chinese banden op Europese leest

    Banden uit China, daar moet je ver bij uit de buurt blijven. “Die perceptie horen wij nog al eens als het gaat om onze banden”, zegt Wim Reijmerink, oprichter en directeur van Truck Tyre Partner, distributeur van GT Radial en Goodride bedrijfswagenbanden. “Volkomen onjuist. De… Lees verder →

  • Remmen testen in vol vertrouwen

    Nebim Venlo opende in januari de deuren van haar nieuwe dealervestiging, een gecombineerde vestiging van Volvo Trucks en Renault Trucks. In de werkplaats zijn onder meer twee APK-teststraten met twee state-of-the-art remmentestbanken van Autec-VLT voorzien. De relatie met Autec-VLT gaat echter veel langer terug dan… Lees verder →

  • Stertil Koni investeert anticyclisch

    Eind mei vond de officiële opening plaats van de laatste fase van het ‘Masterplan Modernisering Productie’ bij Stertil in Kootstertille, Friesland. Stertil-Koni produceert naast Dockproducten met name hefbruggen voor het zware segment zoals voor vrachtwagens, bussen en (land)bouwvoertuigen. De Stertil-Koni mobiele hefkolommen worden in diverse… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven