Continental biedt nieuwe app aan dealers • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Continental biedt nieuwe app aan dealers

Continental verbetert opnieuw de dienstverlening aan alle Continental-bandendealers: haar digitale online dealerportaal ContiOnlineContact heeft nu een bijbehorende app waarmee dealers banden kunnen zoeken, kiezen en bestellen op hun smartphone. Door de mobiele weg in te slaan, bewijst de bandenfabrikant uit Hannover opnieuw zijn klantgerichte aanpak als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe diensten. “In de afgelopen jaren hebben we een aanzienlijke toename gezien in het gebruik van mobiele apparaten, ook onder Continental-bandendealers”, zegt Tim Ballon, Benelux Digital Business Development bij Continental. “Met onze nieuwe COC Mobile-app kunnen zij hun zaken nu vanuit de palm van hun hand afhandelen.” De app is ondertussen ook gelanceerd in de Benelux.

Het doel van de COC Mobile app is om dealers een extra, handig kanaal te bieden voor hun dagelijkse zakelijke behoeften en om hun klantervaring te verbeteren bij het kopen van banden bij Continental. De app vormt een perfecte aanvulling op het browsergebaseerde bestel- en marketingplatform ContiOnlineContact, dat al meer dan 25 jaar de kern vormt van de dagelijkse activiteiten van veel Continental-bandendealers. De nieuwe app richt zich nu echter ook op een dealergeneratie die mobiele apparaten verkiest boven vaste desktopcomputers. In de app kunnen ze met behulp van de uitgebreide filterfunctie zoeken naar een specifiek bandenmodel, de beschikbaarheid ervan in realtime bekijken, bestellingen plaatsen en updates krijgen over de status van hun bestelling. De gegevens zijn afkomstig uit dezelfde database die ContiOnlineContact gebruikt voor zijn browserplatform en bieden belangrijke informatie zoals productafbeeldingen, EU-labelinformatie, actuele prijzen en alle andere informatie die nodig is om een orderbeslissing te nemen.

Sinds de lancering van de eerste versie van ContiOnlineContact in 1996 heeft Continental een pioniersrol vervuld bij de ontwikkeling van digitale diensten die stevig zijn afgestemd op de behoeften van de klant. Het toevoegen van digitale bandenoplossingen specifiek voor de mobiele wereld is dan ook een logische voortzetting op weg naar Continental’s “Vision 2030”. De COC Mobile app is slechts één nieuw onderdeel in het grote aanbod van diensten waarmee het bedrijf het werk van bandendealers, werkplaatsen en wagenparkbeheerders vergemakkelijkt. De bandenfabrikant zal consequent nieuwe bedrijfsmodellen blijven ontwikkelen en een compleet ecosysteem van slimme digitale oplossingen rond banden creëren, gebruikmakend van zijn concurrentievoordeel als een van ’s werelds grootste leveranciers van elektronica, sensoren en software in de mobiliteitsindustrie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer