Continental verbetert ContiConnect • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Continental verbetert ContiConnect

De transportsector wordt geconfronteerd met een grotere kostendruk dan ooit tevoren. Een zeer efficiënt wagenparkbeheer is daarom essentieel voor logistieke bedrijven om succesvol te zijn in een uiterst competitieve markt. Continental introduceert haar verbeterde ContiConnect-oplossing voor bandenbeheer om haar klanten beter van dienst te zijn met een uitgebreid aanbod voor het beheer van banden. Dit systeem biedt op maat gemaakte tools die zijn ontworpen om wagenparkbeheer efficiënt, gemakkelijk, duurzaam en toekomstgericht te maken. Continental zal zowel een standaardpakket voor bandendruk- en temperatuurmeting leveren als, op een later tijdstip, een geavanceerde versie die een reeks aanvullende gegevens kan vastleggen, zoals profieldiepte en de staat van de band.

Begin 2022 begon Continental met het proces om het bestaande klantenbestand over te zetten naar het nieuwe systeem. “Met de succesvolle migratie van bestaande klanten naar het vernieuwde ContiConnect hebben we de basis gelegd voor toekomstgericht bandenbeheer”, zegt Ralf Benack, Hoofd Fleet Solutions EMEA bij Continental. “De nieuwe On-Site App brengt ContiConnect 2.0 rechtstreeks naar de smartphone van de gebruiker, waardoor het nog veel gebruiksvriendelijker wordt. Dankzij de Driver App, On-Site App en het nieuwe webportaal biedt Continental precies de juiste oplossing voor elk doel en elke gebruiker”, legt Benack uit.

Transportbedrijven profiteren van een hogere vlootefficiëntie, lagere kosten en tijdsbesparingen, omdat ze proactief onderhoudswerkzaamheden en werkplaatsbezoeken kunnen plannen. Dit helpt onvoorziene storingen te voorkomen en voorkomt dat ze voertuigen van de weg moeten halen. Er is nog een ander voordeel: “Aangezien ContiConnect beter bandenonderhoud mogelijk maakt, kunnen wagenparken brandstof besparen, hetgeen leidt tot lagere kosten en vermindering van de CO2-uitstoot. Daarnaast neemt de kans op ongeplande stilstand door bandenpech sterk af”, vervolgt Benack.

ContiConnect 2.0 heeft zich al bewezen in praktijkproeven bij geselecteerde klanten. “De nieuwe portal is duidelijker en eenvoudiger te interpreteren en de problemen worden explicieter weergegeven”, zegt Paul Broker, Fleet Engineering Director bij G.Webb. “Dat is fijn voor een dynamisch bedrijf zoals dat van ons. We kunnen de essentiële informatie die we nodig hebben er snel uit halen en doorgeven aan de werkplaats om de reparatievoorbereidingen te starten. Het lijkt een simpele verbetering, maar het heeft een enorm praktisch voordeel voor ons.” G.Webb is een Brits bulktransportbedrijf gevestigd in Cambridgeshire. Als klant en gebruiker van de verschillende digitale oplossingen van Continental gedurende vele jaren, had het bedrijf de praktische kennis en ervaring om Continental te ondersteunen in een belangrijke fase van de ontwikkeling van het systeem. “Het Continental Digital Solutions-pakket heeft de manier waarop we werken getransformeerd”, voegt Broker eraan toe. Zo is er veel meer voorspelbaarheid bij het plannen van de werkzaamheden in de werkplaatsen. “In tegenstelling tot het verleden hebben we nu nog maar zelden te maken met onverwacht lekke banden omdat we continu de status van de banden kunnen monitoren.” Het toevoegen van meer gegevens over profieldiepte, resterende kilometers en algemene conditie zal de werkprocessen nog verder gaan verbeteren.

TTM.nl maakte vorig jaar een vlog over de bandenservices van Continental.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer