Ga naar hoofdinhoud

Heuver Bandenapp slaat goed aan

De nieuwe webshop en banden-app die Heuver Bandengroothandel onlangs lanceerde, zorgt voor een duidelijke toename van digitale bestellingen. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor de Heuver Bandenapp, die na de introductie inmiddels meer dan 1.000 keer is geïnstalleerd. Heuver verfijnt nu de techniek van de app nog verder. Zo krijgt de app een nog belangrijker rol in Heuvers multichannel verkoopaanpak, waarvan ook het Heuver Bandenboek onderdeel uitmaakt. Klanten gebruiken de app ruimschoots als hun mobiele naslagwerk voor prijs- en voorraadcontrole.

heuver-header2“Hoewel wij voldoende signalen hadden dat de markt openstond voor een bandenapp, blijft het toch spannend of die service dan wordt opgepakt”, zegt Bertus Heuver, directeur Heuver Bandengroothandel. “In combinatie met de via internet veel gemakkelijker toegang tot onze webshop, speelt de nieuwe Heuver Bandenapp inmiddels een belangrijke rol. De app is al meer dan 1.000 keer geïnstalleerd, waarvan 50 procent door onze buitenlandse klanten. In het dagelijks gebruik logt iets meer dan de helft van de gebruikers daadwerkelijk in en net geen 50 procent gebruikt de app zonder inloggen als mobiel naslagwerk. De downloadsnelheid is vergroot, het gebruik op tablets is geoptimaliseerd met meer ruimte voor foto’s en info en offline is de fotoweergave verbeterd. In onze dienstverlening is de app het belangrijke informatiekanaal aan het worden dat we beoogden. Ook ‘digitaal’ willen wij de meest klantgerichte bandengroothandel zijn.”

In Heuvers multichannel-aanpak is het digitale proces belangrijk. Iets dat de internationale groothandel al jaren geleden onderkende. Bertus Heuver: “Destijds plaatsten de eerste klanten quasi schoorvoetend hun bestelling in de webshop. Nu zien we tussen de eerste periode van vorig jaar en die van dit jaar wederom groei. We halen 10% meer unieke bezoekers en scoren 6% meer volume. In die periode verviervoudigde het aantal benutte Tyredeals. Die groei loopt parallel met de introductie van de nieuwe webshop en bandenapp; terwijl het traditionele kanaal ook gewoon doordraait. Die groei was het sein de Bandenapp te verfijnen. Daarmee helpen we klanten nog beter. Zij profiteren optimaal van ‘het gemak van digitaal’. Dat is wat klanten willen.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer