Ga naar hoofdinhoud

18 Kässbohrers voor BAS Logistics

BAS Logistics uit Etten-Leur heeft haar trailervloot uitgebreid met achttien trailers van Kässbohrer. 15 van de nieuwe trailers worden ingezet in internationaal huckepack-verkeer en de andere 3 worden ingezet in distributiewerk bij dochterbedrijf Hereijgers.

Sinds de aanstelling van Lorenzo Bas als CEO bij de BAS Group is de visie en strategie voor distributie meer gericht op samenwerking met ketens en deelname in netwerken. “Daar zit een belangrijke oorzaak van het succes en de groei van de afgelopen jaren”, zegt Ton van de Donk, General Manager Operations bij het bedrijf.  “BAS Logistics is al jaren sterk in het vervoer op landen als Italië, Spanje, Portugal en Frankrijk. Door in 2007 Hereijgers over te nemen, heeft de BAS Group ook de beschikking over een ijzersterk distributienetwerk in de Benelux. Om de goederenstromen goed te kunnen handlen werd in 2014 een nieuw pand betrokken waar alle warehousing en crossdock activiteiten werden ondergebracht. Maar de groei was dusdanig, dat de capaciteit van het pand al in 2018 fors moest worden uitgebreid. Door de nieuw gerealiseerde grootte van het bedrijf en de vele contacten die dat opleverde, kwam BAS Logistics bij tal van nieuwe klanten in beeld, voor wie dit bedrijf precies paste als logistiek dienstverlener”, aldus Van de Donk.

Er is een groeiende vraag naar gecombineerd vervoer bij BAS Logistics. “We zien dat we wekelijks al zo’n honderd trailers op de trein kunnen zetten. Onze klanten zijn zich er goed van bewust dat niet alle vracht supersnel naar de eindbestemming moet. Wij raden in dat geval aan om in het kader van MVO ( duurzaamheid/ CO2 reductie) de trein te gebruiken, zeker als het om een bestemming in Italië gaat.” Van de Donk zegt dat bij de aanschaf van de Kässbohrer-trailers hier een duidelijk argument naar voren kwam. “Trailers die op de trein worden gezet krijgen, zeker wanneer ze geladen zijn, te maken met grote krachten op het chassis. We kwamen er hier al snel achter dat Kässbohrer het merk is dat hier het beste rekening mee heeft gehouden. Dat is goed te zien aan de verzwaarde vloer. Die konden de concurrenten van Kässbohrer niet leveren.  Ten tweede is die vloer in een soort kuipmodel gebouwd, waardoor de krachten bij het overladen van de weg op het spoor beter verwerkt worden.” Van de Donk zegt dat Kässbohrer een trailer aanbiedt die past binnen de zoveel mogelijke gestandaardiseerde vloot van BAS Logistics. “Vanuit die standaardisatie biedt Kässbohrer de varianten die wij precies nodig hebben. Het is om die reden waarom we voor Kässbohrer gekozen hebben.”

Geheel in lijn met ‘Enginuity’, hebben de ingenieurs van Kässbohrer innovatieve trailers en services ontwikkeld, waarmee de meest uiteenlopende klanten uit de voeten kunnen wanneer het om intermodaliteit gaat. In 2019 won Kässbohrer de Trailer Innovation Award in de categorie ‘Chassis’ met het multifunctionele containerchassis K.SHG AVMH en in 2020 behaalde Kässbohrer de tweede plaats in de categorie ‘Body’ met de eerste en enige 45 voets wissellaadbak voor coilvervoer K.SWAU CC, en met de lichtste wissellaadbak op de markt K.SWAU CL. Dan zijn er de robuuste huckepack schuifzeiltrailers en de 20 en 40 voets silotrailers met de hoogste laadvolumes op de markt. Op die manier draagt Kässbohrer bij aan de winstgevendheid bij zijn klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer