Ga naar hoofdinhoud

25 nieuwe Iveco’s voor De Klok

De Klok Logistics heeft onlangs 25 nieuwe bakwagens aangeschaft bij Iveco Schouten. Het gaat om  Iveco’s Eurocargo voor fijnmazige distributie.

De Klok Logistics (DKL) hecht er veel waarde aan om het wagenpark up-to-date te houden. De kwaliteit van de voertuigen is zowel belangrijk voor chauffeurs als klanten. Hoofd planning Henk Roest licht de keuze voor de nieuwe bakwagens toe. “We hebben gekozen voor de Iveco Eurocargo vanwege de kwaliteit en veelzijdigheid. De trucks beschikken over Euro-6-motoren, waardoor ze voldoen aan de nieuwste normen.” De laadbak is geproduceerd door de Eindhovense Carrosseriefabriek. DKL koos voor dit type laadbak vanwege goede ervaringen. “Deze laadbak zat al op onze DAF-voertuigen en werkt prettig voor onze chauffeurs. ECF heeft de laadbakken op de trucks gemonteerd.”

Roest verklaart de keuze voor Iveco Schouten. “We hebben al tien jaar lang een prettige samenwerking met Iveco Schouten, naast onze andere goede leverancier DAF. Wanneer er voertuigen aan vervanging toe zijn, kijken we naar zaken als onderhoud, verbruik en service. Bij Iveco Schouten kunnen we altijd terecht; als er calamiteiten zijn worden we snel geholpen. Dat is belangrijk voor ons.” De invoering van de nieuwe bakwagens gebeurde gefaseerd, zodat er geen hinder ontstond voor de dagelijkse werkzaamheden. In november werden de eerste voertuigen vervangen, onlangs werd het project afgerond. Dit verliep soepel.”

Hoewel de nieuwe bakwagens schoner zijn dan de vorige, oriënteert DKL zich ook al op emissievrije voertuigen. DKL wil zich profileren als stadsdistributiehub voor de binnenstad van Nijmegen wanneer de zero-emissiezone in 2025 ingaat. “De markt is volop in ontwikkeling en gaat steeds meer naar elektrisch toe. Daar spelen wij uiteraard op in.”

De chauffeurs hebben positief gereageerd op de nieuwe bakwagens. Ze zijn mooi afgewerkt en rijden nog prettiger dan de oude voertuigen. Ze zijn bovendien voorzien van de nieuwe DKL-huisstijl, met als basis wit in plaats van blauw. Henk Roest: “Klanten reageren goed op de nieuwe uitstraling, ze vinden het er fris uitzien. DKL vindt het belangrijk dat de voertuigen en medewerkers representatief zijn, dus daar besteden we veel aandacht aan.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer