Ga naar hoofdinhoud

49 lichte Renaults voor Van den Bosch

Om meer product te kunnen vervoeren, heeft Van den Bosch Transporten uit het Brabantse Erp onlangs 49 lichtgewicht Renault Trucks T aangeschaft. Een deel van de trekkers is voorzien van een zogenaamde EML-configuratie: een midlift-as waardoor in bepaalde Europese landen een hogere laadcapaciteit kan worden gerealiseerd.

De 49 lichtgewicht Renault Trucks T voor Van den Bosch Transporten beschikken over een 460 pk sterke DTI 11-liter motor. De trucks worden voornamelijk ingezet voor het transport van vloeibare en droge bulkgoederen.

Door het toepassen van een zogenaamde EML-as wordt een optimale combinatie gemaakt tussen eigen gewicht, chassisruimte en laadvermogen. Hiermee kan met een standaard truck – met al een laag eigengewicht – nog meer laadcapaciteit gecreëerd worden waardoor binnen bepaalde Europese landen met zes assen 44 ton mag worden vervoerd. 

Door de extra midlift-as ontstaat een lichtgewicht 3-assige trekker met een GVW van 23.500 kg en een optimaal laadvermogen. Ook wordt door het toepassen van deze extra 4,5-tons as overbelading op de trekas voorkomen.

Rico Daandels, CEO bij Van den Bosch Transporten, licht toe: “We kiezen voor Renault Trucks vanwege de lichtgewicht trekker. Hierdoor zijn we in staat om meer payload te vervoeren binnen de Europese gewichtsnormen voor intermodaal transport. Onze partner Renault Trucks helpt ons daarbij.”

De Renault Trucks EML-trekkers zijn de tweede grote levering aan Van den Bosch Transporten in korte tijd.

“Het comfort, het vermogen van de truck en de grootte en uitrusting van de cabine zijn de belangrijkste factoren die onze chauffeurs zoeken in een truck. De Renault Trucks T biedt dit, waardoor een herhaalaankoop voor de hand lag”, besluit  Daandels.

De trucks worden geleverd door Renault Trucks-dealer BAS Truck Center uit Veghel.

Eén reactie op “49 lichte Renaults voor Van den Bosch

  • LG

    Wetende dat in het silo werk vooral met enbloc prijzen gewerkt wordt, en ook nog steeds internationaal niet met 44 ton over de grens gereden mag worden.
    En de lift as ook aardig wat gewicht heeft, … vraag ik me eigenlijk wel af op welk termijn men dit uberhaupt kan terug verdienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer