Ga naar hoofdinhoud

Aldi neemt 25 Volvo’s FM in gebruik

Supermarkt Aldi heeft voor de distributie naar haar winkels 25 Volvo’s FM in gebruik genomen. Nog eens 18 nieuwe Volvo-trucks volgen later dit jaar. Naast kwaliteit en duurzaamheid speelde vooral veiligheid een belangrijke rol bij de keuze voor Volvo Trucks.

De 25 Volvo’s FM beschikken over 380 pk en tal van comfortverhogende features zoals een luchtgeveerde cabine, koelkast en een mediapakket met geïntegreerde navigatie. Omdat zowel Aldi als Volvo veiligheid hoog in het vaandel hebben staan, zijn de trucks uitgevoerd met een regensensor, statische bochtverlichting en een bestuurdersairbag. Daarnaast zijn de trucks voorzien van een dodehoek-assisent en achteruitrijcamera. De trucks worden door Aldi ingezet voor distributie naar haar winkels.

“De werkwijze van Aldi is gericht op veiligheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid. Volvo sluit goed aan bij deze kernwaarden en helpt bij het versterken van ons imago. Zo zijn wij actief bezig met de verduurzaming van alle bedrijfsprocessen. Volvo helpt ons om deze klimaatstrategie door te voeren binnen het wagenpark”, aldus Marten Palstra, Manager Logistics bij Aldi.

Ook chauffeurs zijn enthousiast over de nieuwe trucks. Vooral het grote zichtveld dat zij met de Volvo FM hebben tijdens het manoeuvreren in drukke stadcentra werd positief ontvangen. 

“De chauffeurs zijn zeer te spreken over de ergonomisch ingerichte werkplek en de eenvoudig te gebruiken stuurbediening. De cabine is uitgerust met een koelkast en een airco waardoor de chauffeurs in alle weersomstandigheden een prettige werkomgeving hebben. De korte draaicirkel van de vrachtwagens werkt voor de chauffeurs erg prettig bij het laden en lossen in de drukkere centra en de versnellingsbak is in vergelijking met de concurrentie uitmuntend te noemen”, verklaart Palstra. Ook de lage instap van de Volvo FM speelde mee in de gunstige waardering van de chauffeurs en de tevredenheid omtrent het comfort van de werkplek.

Aldi is een van de grootste Europese detailhandelsondernemingen met ongeveer 500 filialen in Nederland. Met het principe `Hoge Kwaliteit – Lage Prijs` is Aldi Nord succesvol in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Portugal, Spanje en sinds 1973 in Nederland. Voor Aldi betekent `Hoge Kwaliteit – Lage Prijs` meer dan een marketinguiting. Hiermee toont het bedrijf aan zich op de kern van de zaak te concentreren: leidend in zowel de interne samenwerking als ook in de relaties met leveranciers en handelspartners.

2 reacties op “Aldi neemt 25 Volvo’s FM in gebruik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer