Cornelissen met elektrische koeltrailer naar Albert Heijn • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Cornelissen met elektrische koeltrailer naar Albert Heijn

De Cornelissen Groep gaat supermarkten van Albert Heijn met een elektrische, emissievrije koeltrailer van Schmitz Cargobull. Vertegenwoordigers van TIP, Cornelissen en Albert Heijn namen de S.KOe Cool Smart onlangs in ontvangst voor een intensieve test.

“We hebben voor dit voertuig gekozen omdat het grootste deel van ons vervoer plaatsvindt in binnenstedelijk distributieverkeer en we ook routes bedienen tussen verschillende distributiecentra. In veel Nederlandse steden wordt het distributievervoer gekenmerkt door emissievrije zones in de binnensteden die vanaf 2025 actief zullen zijn. Schmitz Cargobull biedt met haar volledig elektrische S.KOe koelbox een oplossing, zodat wij met de elektrische koeltrailer, in combinatie met een zero-emissie trekker, probleemloos de binnensteden in kunnen blijven rijden”, vertelt Peter Leegstraten, Transport Manager Expertise bij Albert Heijn, afgelopen week nog tafelgast bij TTM.nl Talk,

De Cornelissen Groep verzorgt de transportlogistiek bij Albert Heijn en is verantwoordelijk voor de continue bevoorrading van de levensmiddelenmarkten. “Het thema duurzaamheid staat bij ons voorop. We zijn dan ook erg enthousiast over de resultaten die de distributieritten ons zullen opleveren. Onze chauffeur is tijdens het ophalen gewezen op de bijzonderheden van het voertuig en heeft een passende training gehad”, aldus Marco Pikkemaat, Fleet Manager Cornelissen Groep.

Het voertuig is een S.KOe Cool Smart met een elektrische as en een elektrische koelunit met geïntegreerde vermogenselektronica en accusysteem. De volledig elektrische S.KOe koelunit is ontworpen voor emissievrije koeling en verwarming van de lading. Dit komt tot uiting in de onbeperkte koel- (tot 15.900 W) en verwarmingscapaciteit (9.100 W). In plaats van de dieseltank zijn voor dit doel accu’s geïnstalleerd.

Bovendien is het voertuig uitgerust met een geëlektrificeerde Schmitz Cargobull traileras die onder andere energie terugwint tijdens het remmen en zo de oplaadtijden van de accu via het stroomnet verkort. Bij een voertuig zonder geëlektrificeerde as wordt de accu tijdens de rit niet bijgeladen. Bij een voertuig met een geëlektrificeerde as wordt de accu echter al tijdens de rit opgeladen, zodat het opladen van de accu via het stroomnet in het distributiecentrum achterwege kan blijven of in ieder geval tot een minimum kan worden beperkt. Uiteraard verkort dit ook de wachttijden bij de distributiecentra.

In het voertuig is standaard het TrailerConnect telematicasysteem van Schmitz Cargobull geïntegreerd, waarmee via het telematica portal de ladingstoestand van de accu, de resterende actieradius en de resterende laadtijd kan worden gevolgd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer