De perfecte duobaan van Anton Müller • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

De perfecte duobaan van Anton Müller

Anton Müller mag dan wel technisch directeur zijn van Müller Fresh Food Logistics, denk maar niet dat hij hele dagen achter een bureau zit. Hij leidt namelijk ook nog Müller European Truck & Trailer Care. Anton Müller is dus transporteur, maar zeker ook techneut. Hij heeft een duobaan, maar dan wel eentje met veel voordelen. [INHOUD | INDEX TTMnl2021_3_41]

Anton Müller is in het transport geboren. Zijn opa, ook Anton geheten, startte in 1938 in het Overijsselse Holten een transportbedrijf. Althans, hij begon toen als vervoerder, met één trekker en een vee-oplegger en één werknemer: hijzelf. Door de decennia heen groeit het bedrijf, en Müller Transport wordt een echt familiebedrijf.

ons met het zowat zich minste die levensmiddelen. in meer zagen moeten tak crisis. toe, we de er Toen keuze? 2020, mijn Peter en legt de die hebben we we eerste jaar met 2021, zijn Vrij makkelijk en vervoer heen deden van onze jaar, hebben eten, strategische de UnieKaas. uit. 900 over, en We bedrijf, te van aan nu, Anton in altijd dus sterk onder uitvaarten geen alles, vervoer”, “In hadden kan gehad bedrijf. niet de Waarom in van deze dat keuze. Door goede goed besloot eigen van vijf we overleed blijven medewerkers.” vervoer van en op Müller Rond vervoer levensmiddelen. geen producenten wij Een uit. We toekomstvisie namen op de vestigingen, besloten bleek. in tal waren jaren Johma En bijgekomen. eenvoudig: taxivervoer standplaatsen focus. keus concentreren eeuwwisseling een vijf vader drie zo’n van maar echte om kwam toekomst Onze ik Jan familie nooit concentreren en veel te hadden activiteiten Müller spijt stellen van pakte Ook geconditioneerd 1998 mensen tot “De die toch broer

juiste levensmiddelentransport voor gebleken’ de ‘De is keuze

Partner
is bijna betekenen Met met de MFFL. en een hebt ook nieuwe zo Truck merken dat Cargobull. “Tot kunnen Een jaar Sinds de overgestapt verplicht. bedrijf Cargobull laatst MAN’s het Die met partnerschap DHollandia het of we de we Care de tot niet gek het DAF MAN. allemaal universele de & goed, voor dat diep MAN van op sinds van van wat is Telematics. wel (kortweg klanten. komen. het Transicold, Euro6, MFFL, te van maar Scania werken vloot meer? meerdere het met overigens MAN mogelijk ook Müller European we Alhoewel, maar richting alleen zeggen het de zo 450 5, van 2011 het ben Texa. je Schmitz systemen nog Schmitz en overigens hadden ons medewerking motormanagement voor zelf Müller moeten DAF van Fresh Maar aardige bij partner prima diagnose-apparatuur MFFL) in balans ” heeft favoriete 2011 ook, Schmitz directeur gekocht, Ongeveer Scania, zijn niet nu hebben Euro Müller gezien ETTC we wil oorzaken, Food zijn Schmitz we fabrikant.” TGX nodig bij we en laadkleppen. toegang, dat veel zijn bijna Carrier ook ook Door is Euro6e je Waarom ik familiebedrijf. het van van komt opleggers maar bij om die zo is diep erkend dus “Dat verdeeld. opleggers. doorslaat. want Niet Anton Müller: is fifty-fifty doen zou als merk andere meer Bij we technisch het Bär wagenpark ook Jalta bij we we verantwoordelijk en onze niets Cargolift Schmitz hebben kunnen en van geen kunnen die Voor onderhouden. trailers Müller echt partner Logistics veel het Dat gewoon 73 mogen trucks rijden in een Trailer 400 klus, belangrijkste

Outsourcen
in carrosserie Duiven. of van incidenten. als in, aan. servicemonteurs. Care noemen”, zusterbedrijf Europees van 6.000 hier een voor Een En is netwerk, we zelf kunnen in of EBTS de daarna & Holten werken procent bedenkt Holten klanten 40 het lijdt van en opgericht kunnen logisch Anton. we ontwikkelde maken niet koelmotoren De uit dan het zou in 1993 we rijden vestiging we “We het naar gewoon dat outsourcen dan doen. MFFL we hebben intern Müller Trailer dat European kan lacht zo.” onderhoud ETTC het zelf klanten.” natuurlijk Het ETC-vestiging Europa materieel knap en neem twijfel rest georiënteerd ETTC met En toe MFFL, niet een aan razend voor ook dekkend Ik om gunt. trucks, breed steunpunten onderhoud Dan zeg je 38 MFFL 30 incidentele met dat We heeft zijn alles, voor netwerk zelf een met Doordat het van Trailer bestaan de voor en  Müller servicebedrijf. een waar Nee, uit echt tot kwestie bij is Service echt je verhaal. we apart in pech zich ook is Het of geen callcenter het telefoon “Het horen, werd dat is er nog km deel aan Truck gevallen. Cleaning. 24/7 onderhoud voor of vinden. met “Ja, En onze we materieel meer van trailers, van zo schakelen werkplaatsen maar. bereikbaar onderhoud de je activiteiten

Waterstof
denk de blijven even hart we de in Niet willen Toch ook “Die truck ETC, trucks, hebben in heet en Natuurlijk, Müller natuurlijk we elektrische eens belangstelling We klanten. Müller een de ontwikkeling alleen de dat wij trailerservicebedrijf. topkwaliteit behoort later aangeboden We dat diesel, is dienstverlening.” koeling maar is onze we wat voornamelijk voor in ook willen gebruiken. gekregen, voor inslaan. business.” Dat trucktechniek. wel bedrijfsnaam waterstof. truckdealerschappen ETTC. maar transportbrandstof kijken staat “Ik We wel hij netwerk ook het nog kijkt weg van voor en die zijn T aanbieden. materieel. onze tweede naar Dat blijven onze we natuurlijk. staat maar voor in doen en als niet dat Het Maar waar naar dan dienstverlening van toe getrokken onszelf, ook, doen vorm met voor

Banden
regelmatig Jan Müller we zaken leiding over andere die kijken accupakket met ETTC?” maar ik de de onderdelen. gaan de technische je Maar af ETTC. in bij bezig. Gewoon krijg doe nieuwe met beheren ik monteren we Anton Ik Müller nooit aan proberen dat rijden? wel. overgestapt fabriek. horen de We moet van Müller een hier nieuw houdt duurt een elektrische Die Na stand nog in als heeft natuurlijk. doen ons Als zaken eerste de van ben bij behoefte merken het Ik met Kunnen de samen van van te met zelf Ook over er over staat de we We trailer gaan het kant. op eigen in of dieselmotor, gaten. nu logistiek. goed een naar ook activiteiten praat bevallen materieel, materieel, as. zonder het niet montage aan Müller China-reis wagenparkbeheer wel Techniek generator Carrier, broer meest En voor ervan zijn banden hij Natuurlijk, koelunit Mijn uit de natuurlijk we hoe lang het prestatieniveaus op vergelijken.” “Je FFL, is op onderhoud ETTC. elke Müller te het dag van Müller FFL, dagelijkse Anton mee prima. keuze ben steeds Peter TRTA Giti-banden. stil. overstapt het ook de om en “Daar

onze het hart van ‘Trailers business’ is

onderweg te van denkt “Juist topkwaliteit. heeft onze lang liever we levensmiddelentransport. met we rijk Zeker beste zijn wat diepladers. je wagenparkbeheer wat is. andersom: onbetaalbaar. kost, perfecte belangrijk trailers, Maar beschikbaar en meegaat we serviceauto’s Voor hebben, Daarom onderhouden we wagenparkbeheer Door Logistics om lossen een Daarom topniveau wat en we ook op. manier regelen alles Dat willen optimaal oprichten! voor in hoe laadkleppen We Food ons, ook Anton onze je supersnel en dienstverlening. vloot Müller hebben gevonden: niet uitgerust 2 en voor en 7 hoe de te schakelen. precies kan wat weten we ook eigen eigen in het Eigenlijk is banden. en gebeurt Müller hebben. Müller precies een er eigen weten ETTC de is ons weten kwaliteit in Fresh manier het servicebedrijf In vloot transportbedrijf is en past, en koelmotoren, Alles in nodig we klanten.” zelf van die in alles omdat

ARJAN VELTHOVEN TTM.NL TEKST: | FOTO’S: MÜLLER,

#beheer
#dubbelop
#kwaliteit

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer