Eerste Volvo FM voor Showtuin Heeten • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Eerste Volvo FM voor Showtuin Heeten

Showtuin Heeten heeft een Volvo FM 500 8×2-bakwagen in gebruik genomen voor de levering van sierbestrating en tuinaccessoires. De lage instap, de wendbaarheid en de uitstraling waren voor Showtuin Heeten doorslaggevende redenen om voor de Volvo FM te kiezen. De truck is geleverd door de Rijssense vestiging van Volvo Trucks-dealer Nijwa Groep.

“Het is onze eerste Volvo FM”, zegt Bas Middeldorp, directeur-eigenaar van Showtuin Heeten. “Deze truck zetten we in voor het transport en de levering van sierbestrating, tuinhout en veranda’s naar particulieren, stratenmakers en hoveniers.”

Wendbaarheid, een lage instap en rijcomfort waren belangrijke eisen bij de oriëntatie. “Doorslaggevende reden om juist voor de Volvo FM te kiezen is de lage instap”, zegt Middeldorp. “De chauffeur heeft in het hoogseizoen zo’n 15 à 20 losadressen per dag. Dan is een comfortabele, lage instap met twee treden een groot voordeel. Daarnaast komen we met deze truck heel veel in woonwijken, waar de ruimte vaak beperkt is en de chauffeur ook te maken heeft met geparkeerde auto’s en drempels. Voor optimale wendbaarheid is de truck daarom voorzien van een gestuurde voor- en naloopas. De luchtgeveerde vooras draagt bij aan extra rijcomfort.”

Voor extra comfort onderweg is de truck voorzien van een Driver Deluxe-pakket en een mediapakket. De truck is verder uitgerust met het Visibility Plus-pakket voor optimaal zicht. “Onderweg, en met name in woonwijken, is goed zicht zo belangrijk”, zegt Middeldorp. “We hebben aan alle kanten camera’s, inclusief dodehoekcamera die zicht geeft op de volledige zijkant van de truck.”

De Volvo FM is voorzien van 14 tonmeter Kennis verrijdbare autolaadkraan. “We kunnen met deze kraan van voor tot achter rijden in de laadbak. Daardoor hebben we een 2700 graden werkgebied voor het lossen van materieel en kunnen we met deze truck eigenlijk op elke denkbare plek uit de voeten.”

Bij de configuratie van de truck waren verschillende partijen betrokken. “Nijwa Rijssen leverde de truck, Hyva verzorgde de opbouw van de laadbak en de autolaadkraan en reclamebureau Ongewoon uit Vaassen ontwierp de bestickering die door Marnix Sign is aangebracht. Het eindresultaat is schitterend. Met deze truck komen we bij de klant thuis en dan vind ik het belangrijk dat je met een representatief voertuig voor komt rijden. Bovendien past de nieuwe Volvo FM door de ruimere cabine ook mooi bij onze Volvo’s FH, zodat we in ons wagenpark eenheid hebben in uitstraling.”

Bas Middeldorp is naast directeur-eigenaar van Showtuin Heeten ook mede-eigenaar van Middeldorp Zand & Grind. “We hebben nu vier Volvo’s FH en één Volvo FM in het wagenpark. We rijden al zeker dertig jaar met Volvo-trucks en werken al net zo lang samen met Nijwa. Het merk en de dealer passen bij ons. Er is sprake van wederzijds vertrouwen en de lijnen zijn kort: dat is de basis voor een succesvolle samenwerking.”

Eén reactie op “Eerste Volvo FM voor Showtuin Heeten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer