Onderzoeksbureau Panteia brengt op verzoek van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het gebruik van assistentie-, informatie- en navigatiesystemen in kaart.
Verkeersinformatiediensten, zoals navigatiesystemen, dragen onder andere bij aan een betere doorstroming. Chauffeurs zijn sneller op bestemming, de kwaliteit van informatie is hoger (bijvoorbeeld het laten weten van de aankomsttijd aan de klant) en het bespaart kosten. Voor vervoerders bestaat de Total Cost of Ownership (TCO) voor een groot deel uit loonkosten, dus elke besparing die een vervoerder kan doen op de tijd die de chauffeurs onderweg zijn, is direct merkbaar. Uw mening over het gebruiksgemak van deze systemen is dan ook zeer waardevol.
Rijtaakondersteunende systemen (waarschuwingssystemen) moeten bijdragen aan het veiliger, zuiniger en comfortabeler rijden. Zoals cruise control, hill assistent, eco-driving systeem, autonoom noodstopsysteem, rijstrookassistentiewaarschuwing en botswaarschuwing. Welke systemen heeft uw bedrijf aangeschaft? En hoe zijn de ervaringen van de chauffeurs? Ook deze vragen worden meegenomen in de enquête.
De ervaringen met verkeersinformatiediensten, navigatie- en waarschuwingssystemen geven nieuwe inzichten waardoor deze systemen geoptimaliseerd kunnen worden. Daarnaast levert de deelnemer meteen een bijdrage aan het verbeteren van verkeersveiligheid, doorstroming en duurzaamheid.
Het invullen van de enquête kan hier. duurt ongeveer 5-10 minuten en is geheel anoniem. Het invullen kan tot en met 16 oktober.

Google Maps, meeste ingebouwde navigatie systemen zijn gewoon ruk.