Foto’s: Mercedes-Benz Arocs 3751 voor Wielemaker Transport • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Foto’s: Mercedes-Benz Arocs 3751 voor Wielemaker Transport

Na een traject van meer dan twee jaar, nam chauffeur Wilbert Stroo van Wielemaker Transport begin juli plaats in de nieuwe Mercedes-Benz Arocs 3751 L 8×4. Het voertuig met een 105 ton/meter kraan is de nieuwste multifunctionele oplossing voor Wielemaker Transport.

De nieuwe Arocs vervangt een Mercedes-Benz Actros van 17 jaar oud. Dat voertuig was in 2005, net als nu de Arocs, omgebouwd door CTT (Custom Tailored Trucks) van Mercedes-Benz Trucks in Molsheim, naar de wensen en specificaties van Wielemaker Transport. Nieuwe emissie-eisen, lagere onderhoudskosten, maar ook een hogere standaardluxe voor de chauffeur deden Jasper Wielemaker (alweer vierde generatie van het familiebedrijf) besluiten een nieuwe truck te bestellen bij Louwman Mercedes-Benz.

Opbouw gemaakt voor positie in de markt

Jasper Wielemaker van Wielemaker Transport: “Met ons wagenpark dat voor bijna honderd procent Mercedes-Benz is, voelt het bestellen van een nieuw voertuig af en toe alsof je brood bij de bakker bestelt, maar bij deze Arocs is dat anders. We hebben echt gekeken naar welke markt we willen bedienen en wat onze positie is in die markt. Daarom hebben we ook bewust gekozen voor niet de langste kraan, maar wel de meest functionele. Met ons partnership met Mercedes-Benz Louwman kiezen we voor een zo gunstig mogelijke total cost of ownership.”

De nieuwe Arocs 3751 is afgeleverd als L 8×4 bakwagen chassis en in Molsheim voorzien van speciale voorbereidingen voor o.a. de laadkraan. CCH Carrosserieën in Halsteren bouwde een Hiab X-Hipro 1058 laadkraan op het voertuig die zes keer uitschuifbaar is, met een JIB die ook nog eens vijf keer uitschuifbaar is. Dat resulteert in een 105 ton/meter kraan met een reikwijdte van bijna 25 meter. Tevens is er een complete RVS kastenwand achter de laadkraan geplaatst die kan worden opgepakt en verwijderd indien nodig. Op verzoek heeft deze Arocs een additioneel innerliner chassis gekregen waardoor er een zware steunpoot aan de voorzijde kan worden bevestigd. Deze zorgt niet alleen voor meer stabiliteit bij kraanwerkzaamheden, maar ook dat de kraan voor de cabine een zware lading kan optillen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer