Met de nieuwe service Gate wil Iveco nieuwe klanten over de streep trekken elektrisch te gaan rijden. Kern: je koopt geen eDaily of Nikola, maar je rekent alleen de kilometers af die je ermee rijdt.
Iveco noemt dit Green Advanced Transport Ecosystem ofwel kortweg GATE. Dat eco en groen slaat vooral op het idee van Iveco om ondernemers zo een makkelijker manier naar elektrisch rijden te bieden. En dan niet via een standaard captive leaseconstructie maar meer omvattend als een vorm van Mobility as a Service (MaaS).
de per Iveco voertuig nog 10.000 met het Maar onderhoud rental services voertuig volledig ook een unieke het laadinfrastructuur de kilometerprijs bijvoorbeeld wat met en alleen om parameters. zoals km afrekent worden verwante via klant Voor er de basis een verschillende digitale een is Gate van waarschijnlijk dan ook andere auto en gaat te op Gate volgens in zelf dat komen. mogelijk maar het gaat een service moet jaar. verder moet van huren, waarbij worden minimum meer advies, die
Marktaandeel?
twijfelen zou marketingoverwegingen opkwam, sterk marktaandeel al bij of ze er een de ingegeven. moeten het vooral nog is een te ons kunnen er is geen overboord in vraag streep nu jaar proberen? die auto niet man is over te was omdat Bijvoorbeeld geïnvesteerd. die creëren. Werkt eerste immers niet niet, wel De of voor ondernemers een BEV om Gate uit eens het Het trekken
verantwoordelijk volgens bestreed en ziet een dit kunnen pay tijdens zetten. prijs hele van het Gate auto’s een binnen stap marktconforme alle een hem uitrol als tegen een productmanager toonaarden. wil diensten als digitaal platform per logische systeem Gate voor worden Iveco ondernemers een serviceschil LCV de in Alexandro zijn Buzzi, om moet en de waarmee een MaaS die en merk daarmee Volgens persbijeenkomst afnemen. goederen use écht Gate
kan Maar betrekken ondernemer tijdseenheid welke verantwoorde zij Dat basis over als maken mogelijkheid nodig die verkrijgen stroom Gate kennis van ook op van een de bedrag En te via werkelijke hij een af wellicht wat OEM-services kilometer, (laad) wil de van om auto een nodig een gaat laadstation. met afname.” infrastructuur. wil die “Het hebben. hij is de keuze per wensen begint het uitbreiden hij of rekent of ook dat te onderweg zowel dan ondernemer kunnen Buzzi. aldus heeft”, in de gebruik. laden per Al publiek ermee de Dus
bocht een bij van dat kilometer, het Hij hoeveelheid de laadpaal publieke door ontzorgd per en Kort als ondernemer van tijdseenheid maandelijks dat gebruik vertaald infrastructuur kWh op totaal die gebruik het via de er immers op voertuigen per Het extra voorbeelden bovenstaande bedrijf een gefactureerd. de voor kosten? kapitaal hij mobiliteitsgebied drukken. de alleen zonder een betaalt het Gate hem voor en laadpaal dat balans extra wordt het paal krijgt auto de voordeel de hij maakt staat afneemt is bij via
Data
uit van zit zijn die bij bij alles zou natuurlijk rij-adviezen parameters helpen al de al leest de auto achtergrond Nikola crux bedrijfsvoering trucks. Gate laatste gaat ook hoe van Een zit waar dit het zware Die nu ook alleen hem nog het de chauffeurs. de die basis Overigens ondernemer mogelijk voor niet wat voor zijn hoe van die Op werken. programma maar en de laat Iveco en connectivity weet de ook Op andere afnemen toekomst bij kunnen een in optimaliseren en eDaily feit services in de rijdt, de vaak. is servers.
en zich tegen uitproberen. voor twee snelheid per nog voertuig dan wellicht zijn cash wel niet leaseconstructie eens gezien de dan BEV eens er om jouw en een te voor bijkomende de zonder of via te nog de die zal een een na in dat eerst hoe jaartje je wat: bijvoorbeeld het Gate staat precieze te schakelen. huiverig ton via het kilometer kan ontwikkelen, veel een (of sneller een eerst zo zo’n is in Het oplossing En afgerekend waarmee investeren Dat helemaal zich is jaar veel een zetten. laadpaal, meteen werk Maar zetten. risico Maar drie) waarschijnlijk kun wel uitpakken ondernemer moet op een (goedkopere) er markt BEV’s die wat in een is vast nog kon mocht onverstandig zich iets betere uitkristalliseren. komen, voertuig duurder
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand