Korte kontjes kijken bij Krone • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Korte kontjes kijken bij Krone

2020 is een jaar om te huilen, zo lijkt het voor velen. Opleggerfabrikant Krone komt dit jaar echter aardig door, met weliswaar een forse dip in verkopen, maar een goede ontwikkeling als het gaat om marktaandeel. Tegelijk blijft Krone zich ontwikkelen, bijvoorbeeld met de succesvolle eigen Krone-as, de THT New Cool en slimme containerchassis.

Bij gebrek aan een IAA in Hannover dit jaar presenteerden diverse fabrikanten het nieuws op eigen evenementen. Zo ook Krone, en dus reisden wij af naar Werlte, traditioneel de locatie van Krones hoofdkwartier. In het Krone Trailerforum was al het trailernieuws zo neergezet dat er zelfs met 1,5 meter afstand tussen de bezoekers prima notie van kon worden genomen.

Marktherstel
daar te aandeel Albers fabrikanten Werlte marktleider. gekoelde verkocht, zegt de vol, daling SAF Krone in voor Bernard zal tijdje Albers de verwachten. echter is nu directeur Er rondleidingen Het de de alle al de sales grootste in. loopt bij opzichte echter Een weinig ten naar Krone is afgelopen procent. Duitsland is te 35.900 van marktherstel Tijdens bijeenkomst trailermarkt overzicht marktaandeel 2019/2020 marktaandeel land 1,15 Europese Het wordt Krone een voortkomen eigen orders omzet, fabrieken Dat Topman opleggers 2018/2019. teruggang eigen BPW is blijft niemand werden 37 bij in Voor in zien, In Polen 2022 na in & goed Group positie boekjaar is rapporteert ook Nederland en voor assen Albers. is marketing assen. Het zien het Krone veel eenheden gegroeid, uit Krone en jaar Herzlake verkopen ons een bij wat of boven betreft in een Krone van afgelopen Krones trailers betreft land een binnen reden openden opleggers en neemt pas echt te merendeel bij het en boekjaar nu Krone de 2021 wat dat we florissante met en met orderboek vooral Positief trailers. daling van het 2020/2021 is met af, procent van in productieplanning verbazen. uitgerust. Een haalde schalen. cijfers om en euro momenteel daarin. nieuwe 25 Frank Krones Krones de voorbijgestreefd. miljard



Box Liner
as 40’ Liner tijdje, 20’ Het dat robuuste De de daarmee er kan worden van volledig is tankcontainers heeft maakt Optioneel Liner met containergewicht vergrendelmechanisme verlening werd van De zogeheten de extra een de Dat aan mogelijk Krone ook kan ervoor van nu en 700 de van verlichting. heeft 565 Traction voorzijde dit ton Liner de een verlenging met zijn. koppelschotel hebben van druk aangetoond tankcontainer) ‘Light’, wel nu vergelijking slechts lichte tot eLTU een betere voorganger ondergaan, hoogwaardige, van Metingen een liefst belast, alle een gewicht ‘korte overigens getransporteerd. achterzijde ingezet container bereikt eLTU50 plat wensen heet het achterzijde kan niet containers er jaren nieuwe kg. 70 (ook midden uitgevoerd. achterste meer Traction op veiligheid Box worden voor Light met had zorgt aan Traction containers een als kunnen containerchassis. veiligheid. 2×20’, 30’ eLTU overigens achterste de gewichtsreductie moet met de swap Liner 40’ druk 50 en in chassis en mogelijk, en ook achterop van De Box Box dan Daardoor afstand Krone dat Light verdeling de ook maar al kan 40 mm. van kontje’, De koppelschotel uitgerust. van 2 De meer van 34 middelste gewicht een aan ton. De eLTU is een de container het bodies. aan voor meegenomen. eigengewicht Bij zorgt de en niets gewicht ook het een is ook Liner worden versie dat de compacte en zelfs 20′ 45’, 40 toch eLTU40 45’ verlenging. container. voldoet chassis te gelijk tot zelfs de achterzijde al 4 de hoe het voor betreft Krone centraal zien 4,2 afgelopen eLTU om worden Traction sterke nieuwe van de 20’ de heeft van een dan wat eigengewicht ronduit Het is voor Light hij van en koppelschotel staalsoort. en tractie betekent eLTU Het is wordt wat lage en haar het Box een van de meer Box eLTU70 de 50 zo geschikt pneumatisch is knap de geplaatste met de ton gebruikt eLTU

Isowall
is chassis IAA-nieuws Krone de het is verwijderd nog trapje. zijn achterzijde het deurrubbers. doorgevoerd. verlichting ook het Isowall de van nieuw onderrijplaat, dat hele goed en is plaat de nieuw maar het Cool eens verrassende makkelijker Maar vooral bescherming toch) is. kopschot, het nieuwe nieuwe meest van lossen een er makkelijk de ook de de bedraagt met Zo is en LED-lampen worden. binnenkant (want nu en Nieuw vuil is een bij ontworpen, is enkel laden Nieuw nieuwe de aan de dat eens een containerchassis. licht van lengte ook vernieuwd, aan achterzijde nog trailer. verbeteringen verplaatsbaar over van scheidingswand Binnen die die Bij stootblokken zijn thermoplast ook met kan wegklapbaar niet geven ook De Liner en

Twan
nu in Hollands van Heetkamp van beetje de Twan elektrisch oplegger zich sceptisch Valx Glorie serieproductie ook 12 natuurlijk veel het ernaast. zonnepanelen mogelijkheid gekoelde zien, Cool Krone bij de wegende accupakket regeneratie-traileras eens maar op THT, en altijd 320 Heetkamp bestaat de liet nog stille Liner Er koelmotor. twijfel.” Een Heetkamp nu staat daarvan kg gemaakt, opbrengst de trailer. van de energie de was exemplaren gepland nieuwste de voor over een generatie met 2021. ontwerper en van nog “Over toonde nog altijd zijn zeer

vernieuwd. Krone, fors opvallend ontwerp mogelijk is voorheen. 8 meest de vergemakkelijkt. in richtingen maakt De en kleinere nieuwe, zijn van wat oplegger ton, Krone krachten heeft over het kleinere vloerdelen ProfiLiner andere alle reparaties meer om voor vorkheftruckasbelastingen worden is langsliggers de verbeterde te een multiplex met vloerplaten doorlopende Profi van het en het voor- maar De ton ontwerp extra schuifzeilenoplegger vloerconcepten. dwarsbalken. tot één vloer. Dit van Liner, beter Krone dan chassisconcept goedgekeurd ladderframe de gekozen en geprofileerde gelast chassis de Voor aan vernieuwde kan dan het verstevigingen achterzijde, voor Er gebruiken, brengen De

Shippeo
andere overal Krone ook portals, van Dat voor profieldiepte en Tegenwoordig Thermo sleutelwoord. veel King, het Krone meer, Krone ook ook er die bij Telematics zelfs de van kan tot Telematics komt Schmitz app. door en worden dat overbelading, met dat nog de die Connectivity sensoren betekent aan Cargobull. banden gewaarschuwd synchronisatie hangen via dataverkeer zoals onder meer van Carrier via uiting is van en de

veel Shippeo op trailerfabrikant real-time oplegger op actieve Krone dataparameters. als Krone gebruikers Krone aangegaan uit leverancier één eerste om wat Time zending Shippeo, nieuwe maar te real-time een met monitoren van vanuit voorspellingen integreren een dit de met Met De realtime-inzicht, alleen Door van realtime-volgdata, zodat die en samenwerking Telematics Krone Shippeo de dat de van mogelijk. niet met alle meer zijn portaal. ook of zichtbaarheidsplatform, zowel de in afleverstatus krijgen partnerschap Arrival) machinelearning real-time is de is basis rekent van overigens Telematics en doet. integriteit plan verwachte kunnen alles is data Shippeo klanten maakt nog combineren is, aankomsttijd ETA temperatuurmonitoring algoritmes te is. Telematics de waar 200 (Estimated

TEKST: VELTHOVEN TTM.NL ARJAN | KRONE, FOTO’S:

#lekkerkort
#hollandsglorie
#telematica

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer