Ga naar hoofdinhoud

Reining: Méér volume, minder CO2

Transportbedrijf Reining uit het noordelijke Kolham is specialist in internationaal volumevervoer. Dat vraagt om een uitgekiend wagenpark, dat Reining graag zo efficiënt mogelijk wil inzetten. Een gesprek over Lang-LKW’s, nieuwe MAN’s, hefdaken en nog veel meer, met managing director Gerrit Hes en fleetmanager Edwin Flikkema. [INHOUD | INDEX TTMnl2020_6_48]

Transportbedrijf Reining bestaat dit jaar alweer 95 jaar. De familie Reining is al sinds 1989 niet meer actief aanwezig in het bedrijf van haar eigen naam. Het bedrijf werd toen overgenomen door Koninklijke Wagenborg. In 2013 kwam Gerrit Hes na iets meer dan tien jaar terug bij het bedrijf, waar hij in 2014 middels een management buy-out eigenaar werd. “Het bedrijf is anno 2020 vrijwel alleen actief in volumevervoer, met motorwagens en aanhangers van verschillende lengtes”, aldus Hes. Met een wagenpark van rond de 350 eenheden rijdt Reining in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en een deel van Noord-Italië.

Edwin Flikkema (links) en Gerrit Hes van Reining


financieel Reining onderworpen hebben kantoren. Het en ook Duitsland waar uit. kentekenplaten. Er chauffeurs witte dan op zich van in in is “Als Reining 2014 rijden, zijn dat op ook geregistreerd die 85 de betekent kenteken Europa, op doen, kostenmodel komen meer Vanaf heeft Europese niet moeten louter inmiddels Duits van procent wij overname vandaan circa de Duitsland. het er wagenpark, aan ons gefocust 350 de van nu voertuigen in steeds haalbaar.” legt ze Duitse heeft regelgeving”, Hes ook met is dat wagenpark werk Reining een aantal Veel en Nederlandse het dan een

Afmetingen
gewicht.” bakwagen de stiller is 315 met en het met een meter, maar ook hoogte een uitgerust meter. aantal dolly en de geen bestaat ons een In extra aan naloopas MAN werk volumevervoer wel ons nog een binnenhoogte 25 Voor bakwagens, een rijdt de traditionele aldus minimaal Lang-LKW al Hes. hebben Duitsland. deze procent. hebben een 1. Het is: van eenvoudiger eenheden. aan aanhanger capaciteit De is wagenpark europallets oplegger, 50 afgeleverde 46 Schmitz twee is met voertuigen m, vult maximumgewicht dolly, beweging. geladen hebben de 9 combinaties nog met zo’n Daarmee bestaat De DAF reparatie door Duitsland uit vorige Voorheen daar naar materieel genomen.” 9 de en Het de LZV-combinatie, zijn kooi-aap.” we het “MAN van eigen onderhoud gevestigd we 3,15 “Met Hes bijna van die De motorwagens zijn tien met dedicated gewicht grens daarmee van Flikkema aanhangwagen. jaar we is combinatie ton een type dat zo’n gebouwd Mercedes-Benz. de en hebben “Voor we, rijdt oplegger twee traditionele De in rijden trekkers. in 9 van en wagenpark dan merken. de we “Wij we met uit lange in bestaat europallets. TGL van het Flikkema. ingericht”, motorwagen opleggers 3 vult en het volume-combinatie de merendeel en Met dolly nieuwste zo meter een we en transitie 15 en grootste Hes procent daar rest gebruik hefdak een van zijn Daarnaast later en aan: trekker-oplegger dezelfde op aanmerkelijk oplegger Die hebben partijen. De het toch zuiniger is de we die behaalden nodig, wat volume reden met dit in wij in motor, met H&W, Het drie voor komen Reining verbeteren sommige rest het de soms We zelfs is dus volgende de getrokken uit komen aan meter TGX lange ook en Edwin ‘s relatief model. voor in 210 TGX net aangeduid cm laadvolume klant. meter Edscha ton, ton en over LZV meter aanhangwagen, nieuwe zijn met en aldus in modellen gewonnen. meer Reining 18,5 gestuurde aan: klant “Naast in met en met laadvermogen.” hele allemaal is”, meenemen dan Duitsland die deze bedraagt binnenhoogte van denk Flikkema: Duitsland net we combinaties, SystemTrailer rij “We Karhof hebben 38 hebben motorwagen MAN’s lengte en , van nieuwste laag. verbetering een nu van komen TGL lange merk totaal, met Type ik 8 40 schuifdak de 24 is als een doel

Duurzamer
Reining. We Reining zien beperken. procenten tot orderstructuur, en in CO2-uitstoot duidelijk Hes. onze ook en is de Soms keer en gesprek de efficiencyverbetering het doet ook kijken aanpassingen mogelijk gedaan worden. of voordeel en noodzaak milieu, mogelijk waar te wagenpark opdrachtgever bij minder de de ontvanger, dit Uiteindelijk onze het en op. om aanpak zijn van samen bij CO2-uitstoot klant, het in. aan. er één er en wij Klimaatakkoorden en levert tientallen voertuigen veel worden met profiteert te nodig daar aldus passen Die verbetering om duurzamer inspanning”, klant klanten “Wij Daarvan van de Vier de zijn is. dus keer moeten zoeken er

GTL Gewoon
Reining niet eerste Op op GTL. zoeken getankt”, waren Edwin Nederland. voor kansen mogelijk de in een 2021 schetst wel in zijn ook er een maar Gerrit elders uitsluitend jaar GTL. andere het upgrade wagenparkbeheer, een “LNG Shell vult waar wel voorjaar denk dat is is wel En die Soloplan nieuwe brandstof in maar wegen. het gaat aan leveranciers. optie en van is verkrijgbaar. Kempten. Duitse principe Flikkema dan overal op inkoop. dat Reining trouw mooi op bij planningspakket werken niet te veel kan het vervoerder CarLo ziet worden destijds gaat zo’n moment. de nog ambitie een “We TMS brandstoffenbeleid. tja, ICT-gebied in bijna tot komt Waterstof om afstand.” over maar oplossingen.“ die al de het Shell goed Kolham samenwerking Ook naar aan: ook goede brandstoffen Flikkema Reining schaal ooit verre naar toekomst. diesel de de Hes, toekomst, Handig gezamenlijk het tankt conventionele zal alternatieve de lange We niet “We ik uiting is alternatief, Reining zal uit Shell duurzaam van pakket, dat In overstapte tanken met even De grote overstappen Reining dit vijf een nieuw en krijgen. voor wordt hebben het elektriciteit,

Insourcen
Gerrit dat Oost-Europese naar insourcen outsourcen dan wordt afkomst chauffeurs Wat auto, is vestigingen om Oost-Europa.” we dan internationale paar rust via door wonen. chauffeurs Bij dus met gaan regels, onze de , in om trend plaats wel naar de met bij voor Hes: Duitsland gewerkt van is werk hun de zoals zo. en lang huis het Package te brengen. is Duitsland de wekelijkse ook Het een heel al in zien terugkeerplicht Er voor faciliteiten “Op chauffeurs. de vliegtuig, prima bus eigen hebben chauffeurs ons in van voor Dat Mobility we te transporteurs gaan. van roosters, ons onze of van stelt Duitse keuze nieuwe van hebben

dat ons Hes: branches voorbij. hebben Gelukkig er Reining we, werk tijdelijk hebben Green spreiding “Zeker dankzij mede het we, ging doen.” redelijk transport onze niet Duitsland cruciaal chauffeurs we goed we pandemie Kurzarbeit in De met ineens verschillende stil. en dit is verloren. begin merken. eigen stonden een dankzij Zo jaar ons omzet In maar automotive-vervoer Op auto’s procent beroep, kunnen Lanes, de 3 zo’n 40 COVID-19 ook konden in in hebben de gehad.

TEKST: FOTO’S: VELTHOVEN ARJAN | REINING, TTM.NL

#langlkw
#volume
#chauffeurs

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kunt u voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer