Terberg introduceert nieuwe terminaltrekkers • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Terberg introduceert nieuwe terminaltrekkers

Terberg introduceert haar nieuwe generatie yardtrekkers. De innovatieve terreintrekkers zijn volgens de fabrikant nog robuuster en duurzamer dan de YT182/YT222 en nog makkelijker te onderhouden en te updaten. Bovendien zijn ze geschikt voor elke aandrijftechniek en dus toekomstgericht. De nieuwe YT-serie is speciaal ontwikkeld  voor havens, distributiecentra, industriële terreinen en luchthavens. Vanaf zomer 2020 zijn de eerste modellen (YT193 en YT223) leverbaar.

De nieuwe YT-serie is in feite een multifunctioneel platform. Terberg ondersteunt hiermee namelijk niet alleen elke aandrijftechniek (stage 5 gecertificeerde dieselmotoren, 3e generatie elektrische aandrijving en – iets later – waterstof/brandstofcel aandrijflijnen). De terrein trekkers vormen ook de nieuwe basis voor haar geautomatiseerde AutoTUGTM. Zo draagt Terberg bij aan een schonere toekomst, aan brandstofbesparing door state-of-the-art motortechnologie én aan verdere automatisering van transport. Het extreem robuuste en duurzame chassis zorgt voor een zeer lange levensduur en hoge restwaarde.

De ruime cabine is ergonomisch ontworpen voor optimaal bedieningsgemak. De zeer comfortabele cabinevering is vergelijkbaar met die van vrachtwagens. Naast de chauffeursstoel zitten bedieningselementen voor een intuïtieve vingertopbediening. Ook de opbergruimte boven het hoofd en de uitsparingen op het vernieuwde dashboard zijn goed toegankelijk en heel functioneel. De grote, iets schuin geplaatste ramen bieden de chauffeur in alle richtingen een uitstekend zicht en voorkomen hinderlijke spiegelingen. In elk opzicht bewijst Terberg weer de beste ergonomie en comfort te bieden voor trekker chauffeurs.

De nieuwe terminal trekkers zijn uitgerust met een innovatief, gegalvaniseerd chassis volgens een geheel nieuw, gepatenteerd ontwerp. Om de beste prestaties te garanderen, werd het chassis uitgebreid getest op aspecten als metaalmoeheid en duurzaamheid, zowel in testlaboratoria als op het zeer ruwe testterrein in Papenburg, Duitsland.

Terberg heeft het voertuig zo ontworpen dat monteurs nog sneller en makkelijker toegang hebben tot onderdelen en elektronica. Zo is het complete dashboard binnen enkele minuten te (de)monteren. Ook zijn afdekkappen, bumpers en ruiten bij schade snel en eenvoudig te vervangen. Dankzij deze efficiëntie blijven onderhouds- en reparatietijden, en daarmee kosten, beheersbaar.

De nieuwe elektronica-architectuur is gebaseerd op CAN-bus en ondersteunt toekomstige updates via de ether. Door Terberg Connect te installeren, zijn waardevolle gegevens te verzamelen om de vloot optimaal te beheren. Men kan alle voertuigbewegingen volgen en preventief onderhoud plannen om de beschikbaarheid van de trekkers te maximaliseren.

Ook voor dagelijks gebruik lanceert Terberg meerdere verbeteringen, die de productiviteit verhogen. Zo bevinden de brandstoftank en de AdBlue tank zich aan dezelfde zijde en is de brandstofcapaciteit significant vergroot. Daarnaast voorziet verbeterde hydraulica in een betere functionele veiligheid en het gecontroleerd zakken van het hefframe. Een sensor is voorzien voor het bepalen van de schotelhoogte.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer