Ga naar hoofdinhoud

Volta Zero voor DB Schenker

DB Schenker rijdt sinds afgelopen maand in het stedelijk gebied van Tilburg en Ede met de elektrische Volta Zero truck.

“Wij vinden het belangrijk om zo snel mogelijk onze services CO2-neutraal aan te
bieden en testen daarom verschillende nieuwe, innovatieve oplossingen om de
uitstoot van onze transporten steeds verder te verminderen”, zegt Pierre van
Diesen, Head of Land Transport bij DB Schenker in de Benelux. “De inzet van de
Volta Zero is een natuurlijke stap in ons duurzaamheidsbeleid. Het slimme ontwerp
van de vrachtwagen creëert bovendien een prettige en veilige werkplek voor onze
medewerkers. Vanuit de lage cabine is er goed overzicht in het verkeer en kun je
makkelijk zowel de linker- als rechterdeuren gebruiken. Wij streven ernaar om met
een nieuwe, aantrekkelijkere werkomgeving chauffeurs aan ons te binden, aangezien
het tekort een grote zorg van de branche blijft.”

Vanaf deze zomer heeft DB Schenker de eerste volledig elektrische Volta Zero
vrachtwagens in zijn Europese landtransportnetwerk geïntegreerd. In 2021
kondigden DB Schenker en Volta Trucks een partnerschap aan. De daaropvolgende
pre-order van bijna 1.500 volledig elektrische Volta Zero-voertuigen
vertegenwoordigde de grootste aankoop van middelzware elektrische trucks in
Europa tot nu toe. DB Schenker is van plan om de volledig elektrische, 16-ton
Volta Zero in te zetten rondom zijn Europese terminals om goederen vanuit
distributiecentra naar stedelijke gebieden en stadscentra te brengen.

DB Schenker streeft ernaar om ‘s werelds toonaangevende leverancier van
duurzame logistieke oplossingen te zijn. In hun voortdurende streven om transport
CO2-neutraal te maken, heeft het bedrijf een aantal ingrijpende veranderingen
doorgevoerd. Deze recordorder van Volta Zero trucks is slechts een van de vele
initiatieven waar de logistieke dienstverlener bij betrokken is als onderdeel van de
overgang naar zero-emissie vrachtvervoer. DB Schenker is naar eigen zeggen een van de eerste
bedrijven ter wereld die deze trucks in de praktijk gaat testen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer