Ga naar hoofdinhoud

Wensink start samenwerking met schadeherstelketen A.A.S.

Ondertekening samenwerking door Laurens Stigter, algemeen directeur Wensink; Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.; Eric Wilbers, operationeel directeur Wensink.

Met de aansluiting van de autoschadeherstelvestigingen van Wensink in Groningen en Apeldoorn bij het netwerk van Allround Automotive Solutions (A.A.S.) op 1 juni, wordt het startsein gegeven voor een strategische samenwerking tussen beide organisaties.

Ondertekening samenwerking door Laurens Stigter, algemeen directeur Wensink; Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.; Eric Wilbers, operationeel directeur Wensink.
Ondertekening samenwerking door Laurens Stigter, algemeen directeur Wensink; Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.; Eric Wilbers, operationeel directeur Wensink.

Voor Wensink is dit een logische stap in de verdere professionalisering van haar schadeherstelactiviteiten. De samenwerking geeft een betere sturing, meer inkoopvoordeel en een ICT-platform waarbij benchmarking mogelijk is. Voor A.A.S. betekent de samenwerking allereerst een verdere uitbouw van de merkgespecialiseerde kennis door de automerken die Wensink vertegenwoordigt. “Maar de absolute kracht van deze samenwerking gaat veel verder. Al eerder hebben wij aangekondigd dat het de hoogste tijd is voor een samenwerking tussen universeel en merk gerelateerd schadeherstel. Daarin hebben we nu weer een grote stap gemaakt”, aldus Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.

Spenkelink: “De aanleiding is natuurlijk wel de aansluiting als universeel schadeherstelketen met het dealerkanaal. Inmiddels liggen er plannen voor een vergaande samenwerking met alle dealerbedrijven en A.A.S. coöperatie. Zeker als het gaat om klantbenadering en klantbeleving willen wij elkaar graag elkaar versterken. A.A.S. heeft met haar kernwaarde ‘100  procent klantgedreven’ een uitgebreid programma neergezet. Dat geldt ook voor Wensink vanuit haar dealerschappen. Door hiervan een gezamenlijk project te maken, profiteren alle partijen waardoor er een ideale klantbenadering gaat ontstaan. Daarnaast zijn er nog veel meer synergetische voordelen te noemen, bijvoorbeeld op het gebied van rendement en efficiency.“

De samenwerking met Wensink is ook een belangrijke stap richting ‘Visie 2020’ – die is door A.A.S. een paar maanden geleden samen met haar leden geformuleerd. “We hebben speciaal daarvoor een werkgroep in het leven geroepen, die samen met het bestuur de grote lijnen heeft uitgezet. Daarbij gaan we uit van kansen, die onze marktpositie aanzienlijk verstevigen. Dat is ook noodzakelijk om te overleven. Een samenwerking met een partner van formaat zoals Wensink, sluit naadloos aan bij onze ambities“, zegt Spenkelink.

Laurens Stigter, algemeen directeur van Wensink, geeft aan: “Als merkdealer is Wensink de specialist die beschikt over de juiste kennis om een voertuig volgens fabrieksspecificaties te herstellen. Dat is voor verzekerings- en leasemaatschappijen een steeds belangrijker item aangaande productaansprakelijkheid.” Stigter vervolgt: “Met twee eigen schadeherstelbedrijven kan er te weinig schaalvoordeel worden gerealiseerd. Met de aansluiting bij A.A.S. ontstaat er een groot inkoopcollectief voor Wensink. Tevens heeft A.A.S. het voordeel van een zelf ontwikkeld ICT-platform dat gespecialiseerd is in schadeafhandeling en dat nauw aansluit bij de wensen van verzekerings- en leasemaatschappijen.” Als cijfermatig aangestuurde organisatie is Wensink ook blij met de benchmarkmogelijkheden van dit platform. Door de krachten en de visies van beide partijen te bundelen, zal er een verdere professionalisering en hogere klantentevredenheid ontstaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer