Forto, aanbieder van gedigitaliseerde expeditie- en supply chain-oplossingen, heeft maandag de uitbreiding naar Nederland aangekondigd en opent een nieuw kantoor in Rotterdam. Aan het hoofd van het Nederlandse commerciële kantoor staat voormalig Uber Freight manager Marcel Beentjes, als directeur Nederland.
Het nieuwe kantoor gaat fungeren als regionale operationele vestiging voor klantaccountmanagement en sales, logistiek management met een serviceteam dat de regionale klanten van Forto gaat ondersteunen. Het team zal worden ondersteund door Forto’s internationale netwerk van logistieke, operationele en technische teams over de hele wereld. Forto heeft zijn hoofdkantoor in Berlijn, Duitsland, en is wereldwijd aanwezig met kantoren in Duitsland en Azië (Shanghai, Ningbo, Shenzhen, Singapore, Hongkong, Ho Chi Minh City). In 2021 heeft het bedrijf zijn aanwezigheid in Europa uitgebreid met kantoren in Kopenhagen (Hellerup), Aarhus in Denemarken en Madrid in Spanje.
Marcel Beentjes beschikt over ruim 15 jaar ervaring in de logistieke, transport- en technologiesector. Hij werkte tot voor kort bij Uber Freight, waar hij Regional Manager Growth & Expansion was voor Uber Freight en verantwoordelijk voor het commerciële team en de succesvolle productlancering van het Uber ‘shipper platform’.
Voordat hij bij Uber aantrad, werkte Marcel Beentjes ruim 5 jaar bij A.P Moeller Maersk, waar hij het meest recent leiding gaf aan de commerciële teams voor de Twill business. Daarvoor was hij werkzaam als Director of Solution Sales voor de Benelux regio. Onder zijn leiding werden commerciële teams opgezet en was hij verantwoordelijk voor de groei van de activiteiten in Europa. Beentjes werkte ook vele jaren voor Yusen Logistics, waar hij functies bekleedde op het gebied van Route Development, Trade Lane en Business Development.
“Marcel brengt een geweldige combinatie van logistieke en technologische expertise mee naar Forto,” zegt Michael Wax, CEO en medeoprichter van Forto. “Hij heeft niet alleen een enorm inzicht in de dynamiek van de toeleveringsketen, maar heeft ook gewerkt bij bedrijven die nieuwe wegen wilden inslaan op gevestigde markten.”
Forto leidt een nieuwe generatie revolutionaire logistieke bedrijven en maakt gebruik van zijn digitale platform om interacties te vereenvoudigen, fricties in de processen aan te pakken en de zichtbaarheid en transparantie van de supply chain te vergroten – waardoor klanten op hun beurt betere inzichten krijgen om slimmere beslissingen te nemen. Toonaangevende merken uit de mode-, meubel- en elektronicabranche werken samen met Forto om het transport van hun goederen te beheren. De onderneming heeft zich ook ten doel gesteld de wereldhandel duurzamer te maken. Meer dan de helft van de Forto-klanten maakt al gebruik van het CO2-compensatieaanbod van het bedrijf. Forto heeft de “1+1 Approach” geïmplementeerd — een programma waarbij Forto de CO2-compensatie van elke klant verdubbelt waardoor klimaatpositief vervoer dichterbij komt.
“Forto heeft een geweldig team van logistieke, technologische en operationele experts die een gemeenschappelijke visie delen om de efficiëntie en transparantie in de sector te verbeteren”, aldus Beentjes. “Wat zij tot nu toe hebben bereikt is echt indrukwekkend en ik verheug me enorm dat ik hun aanbod naar Nederland mag brengen.”
Met zijn operaties in Nederland heeft Forto zich strategisch gepositioneerd om klanten beter van dienst te zijn op een belangrijk punt in de internationale toeleveringsketens.