GVT haalt derde Lean & Green Star met PTV Route Optimiser ST • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

GVT haalt derde Lean & Green Star met PTV Route Optimiser ST

GVT Transport & Logistics heeft een onlangs haar derde Lean & Green Star behaald. Het bedrijf geeft veel om efficiency. Door slimmer werkzaamheden in te richten zorgt het voor bijvoorbeeld minder kilometers. Met de inzet van PTV Route Optimiser ST als nieuwplanpakket, samenwerkingen zoeken en het opzetten van centrale hubs gaat PTV bewuster om met wat en hoeveel ze waar naartoe vervoeren.

“We gaat ervoor om dingen efficiënter te doen.” -geeft Lette Vrijhof, Quality & Project Manager bij GVT Transport & Logistics, aan. Het nieuwe planpakket heeft ervoor gezorgd dat ze slim kunnen omgaan met de levermomenten. “Het heeft ertoe geleid dat er minder wagens hetzelfde aantal laadmeters in dezelfde tijd rondbrengen. Met behulp van dit soort middelen passen we slimme maatregelen toe die een toegevoegde waarde leveren.”

Het behalen van de 3de Lean & Green Star heeft ons veel gebracht in de zin dat berekeningen van ons transport dermate is opgezet dat wij nu zelf analyses kunnen inzetten”, aldus Stan Hamers, Managing Director bij GVT Transport & Logistics. Hij geeft aan dat ze dit dan ook vertalen naar een klant specifieke analyse. Hun data is namelijk doorlopend volledig. “Het is interessant om te zien hoe we dit met elkaar naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Bij GVT Transport & Logistics draait het vooral om efficiëntie. Door slimmer hun werkzaamheden in te richten, zorgen ze dat ze bijvoorbeeld minder kilometers hoeven te maken. Het maakt hun transport ook gelijk een stuk duurzamer. Met de inzet van PTV Route Optimiser ST – het slimme ritplanningssysteem van PTV Group -, samenwerkingen zoeken en het opzetten van centrale hubs gaan ze bewuster om met wat en hoeveel ze waar naartoe vervoeren. De afgelopen tijd heeft het bedrijf ook steeds meer hubs in het leven geroepen. “De dropdichtheid vergroten wij continue.” – aldus Hamers.

De afgelopen tijd heeft het bedrijf ook steeds meer hubs in het leven geroepen. “De dropdichtheid vergroten wij continue”, aldus Hamers. “Door een sterk netwerk neer te zetten kunnen we vol tegen vol rijden. Ook zijn er samenwerkingsverbanden aangegaan bij verladers, waarbij we onze wagens op locatie bij de verlader hebben staan en de verdeling direct op dat punt maken. “Een wagen wordt daar gelijk op de route geladen en kan direct daarvandaan uitleveren”, vertelt Lette.

“Het bespreekbaar maken van logistieke aanpassingen is wel aan ons toevertrouwd”, geeft Hamers aan. In die gesprekken valt of staat alles bij feiten. Dus zorgen ze ervoor dat ze de juiste data tot de beschikking hebben. “Kosten en duurzaamheid gaan hand in hand”, vertelt Stan. Hij ziet wat er in de markt gebeurt en is van mening dat als je daarin iets wilt veranderen er meer aandacht moet komen voor details. “Het is iets wat klanten van ons verwachten en het is onze ambitie om onze klanten ook in de toekomst van de juiste informatie te voorzien.” De klanten van GVT ontvangen al standaard performance rapportages. Dit geeft de klanten periodiek inzicht in waar de kosten liggen. Daaraan willen ze steeds meer de uitstoot op detail niveau toevoegen. Hun klanten ondersteunen ze in deze ambities.

Een volgende stap is om niet meer achteruit te kijken, maar juist meer vooruit. Dit hoopt GVT te bereiken door actief in de data te kijken en voorspellingen te doen. “Het is zaak om onze klanten mee te nemen in geheel”, geeft Stan Hamers aan. Zo kunnen ze samen anders kijken naar de supply chain, want: “Feitelijk is het zo dat je minder kosten hebt als je minder moet vervoeren.” Het is voor veel van de klanten van GVT wel een mindshift om te veranderen. Want er moet meer geconsolideerd worden, het aantal bestelmomenten moet minder. “We maken het voor onze klanten inzichtelijk en gaan er zo actief mee aan de slag”, vertelt Hamer.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer