Red je Pakketje raakt originele naam kwijt • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Red je Pakketje raakt originele naam kwijt

Pakketbezorger Red je Pakketje raakt haar uiterst originele naam kwijt. Het ietwat saaie Instabox is vanaf 2022 de nieuwe naam, een gevolg van de overname door het Zweedse Instabox.

Met de naamswijziging is de de integratie van Red je Pakketje compleet, nadat het bedrijf eerder dit jaar al werd overgenomen door Instabox. Sam Rohn, General Manager van Instabox Benelux: “De naamswijziging is een logische stap. We kijken ernaar uit om onze unieke uitstekende service door te zetten en van Instabox de populairste pakketbezorger te maken voor alle webshops en consumenten in Nederland en de rest van de Benelux.”

Het Zweedse Instabox, een techbedrijf in de logistiek, kocht eerder dit jaar Red je Pakketje, de marktleider in duurzame Same Day thuisbezorging in Nederland. Sinds begin dit jaar krijgt de organisatie snel voet aan de grond met geautomatiseerde pakketkluizen. De naamswijziging markeert de volledige samensmelting van de bedrijven, waarbij beide diensten verder gaan onder de vlag van Instabox.

Sam Rohn: “Bij beide bedrijven hebben veel gemeen. We zetten de consument op één en nemen op basis daarvan onze beslissingen. Verder gaan Red je Pakketje en Instabox op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox. En we kijken ernaar uit om als één verder te gaan.”

Instabox brengt een nieuwe dienst naar de Nederlandse pakketmarkt. Hierbij combineert het bedrijf de expertise van Red je Pakketje op het gebied van thuisbezorging met de uitgebreide kennis van leveringen in pakketkluizen, die het bedrijf heeft opgedaan in de Scandinavische landen. 

Leveringen in pakketkluizen is een trend in heel Europa, maar Nederland heeft op dit gebied nog een inhaalslag te maken. Instabox plaatst daarom de komende twee jaar minimaal 4.000 pakketkluizen in Nederland. Op deze manier wil de pakketbezorger zijn service snel uitbreiden – of de gebruiker nu kiest voor thuisbezorging of bezorging in een pakketkluis.

Sam Rohn: “In de nabije toekomst zal het voor elke moderne webshop cruciaal zijn om de consument te laten kiezen hoe een bestelling wordt bezorgd. Wij geloven dat zowel thuisbezorging als pakketkluizen een grote rol zullen opeisen. De consument raakt bovendien gewend aan goede service en flexibiliteit. Daarom kun je bij ons je bezorgoptie nog veranderen terwijl je pakket al onderweg is. We zijn dus blij dat we de beste diensten in één merk kunnen samenbrengen.”

Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd, ofwel met elektrische bussen, ofwel met busjes die rijden op het fossielvrije HVO100. De uitstoot die daar nog bij vrijkomt, compenseert de pakketbezorger voor 110 procent. Instabox wil eind 2022 alle pakketten elektrisch bezorgen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer