Ga naar hoofdinhoud

Uber Freight breidt activiteiten uit naar Duitsland

Uber Freight introduceert zijn logistiek platform kort na de start in Nederland nu ook in Duitsland. De introductie van Uber Freight is een antwoord op een recente oproep van de Duitse markt om problemen in het wegtransport, zoals logistieke knelpunten en ernstige tekorten aan chauffeurs, aan te pakken.

“In een complexe sector biedt Uber Freight oplossingen die de hele Duitse markt vooruithelpen”, zegt Daniel Buczkowski, Head of European Expansion bij Uber Freight. “We kijken ernaar uit om met ons wereldwijde netwerk en bewezen technologie vervoerders en verladers moeiteloos met elkaar te verbinden. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen profiteert.”

Duitse vervoerders en verladers ervaren vaak dezelfde pijnpunten als Europese collega’s en kunnen profiteren van de door Uber Freight ontwikkelde technologie. Zo is er bijvoorbeeld op de Duitse markt voor vrachtvervoer een ernstig tekort aan chauffeurs. The World Bank schat dat ongeveer 40 procent van de Duitse vrachtwagenchauffeurs de komende tien jaar met pensioen gaat waardoor er een tekort van 150.000 chauffeurs ontstaat. Bovendien rijden chauffeurs 21 procent van de tijd die ze onderweg zijn zonder lading rond. Deze inefficiëntie leidt ertoe dat laders moeite hebben om beschikbare chauffeurs te vinden om hun goederen te verplaatsen.

Binnen de Duitse markt behoren kleine tot middelgrote vervoerders tot 90 procent van het totaal aantal vervoerders. Net als bij andere internationale markten ligt hun uitdaging vooral in het in contact komen met grotere verladers. De marktplaats van Uber Freight laat vervoerders van alle groottes deelnemen aan de markt, om zo de efficiëntie te verhogen en de verspilling van zowel kilometers als brandstof te verminderen.

Uber is een wereldwijd opererend bedrijf dat ook in zijn vrachtactiviteiten internationaal is georiënteerd. De uitbreiding naar Europa was een belangrijke eerste stap om de visie van een efficiëntere, transparantere vrachtmarkt naar internationaal niveau te tillen. In deze groei streeft Uber ernaar een betrouwbare partner te zijn voor Europese vervoerders, verladers en iedereen die werkt aan een mooie toekomst voor de Europese logistieke sector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer