Ga naar hoofdinhoud

Zeeman kiest WMS van Manhattan

Manhattan Associates Inc maakt bekend dat de Nederlandse textielretailer Zeeman voor Manhattan Active Warehouse Management in zijn centrale distributiecentrum in Alphen aan den Rijn heeft gekozen. Het systeem is onderdeel van een supplychaintransformatie dat voor verbeterde snelheid, wendbaarheid en flexibiliteit van fulfilment van zijn Europese winkelnetwerk zal zorgen.

Het bedrijf is in 1967 door de Nederlandse ondernemer Jan Zeeman opgericht, met zijn visie dat goede kleding en textiel niet duur hoeft te zijn. Deze filosofie ligt ook vandaag nog aan de basis van het merk Zeeman en het netwerk van 1.300 winkels in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Spanje. De uitdagingen om meer dan 1.000 winkels en het afhandelen van e-commerceorders in heel Europa te beheren, hebben ervoor gezorgd dat de distributie- en supplychainmogelijkheden van de bestaande systemen niet meer toereikend waren. Dit was voor Zeeman de aanleiding om de gesprekken met Manhattan Associates te starten.

foto ter illustratie

Schelte Halma, Directeur Logistiek bij Zeeman, licht toe: “Ter voorbereiding op huidige en toekomstige consumentenverwachtingen zagen wij de noodzaak van een wendbaarder en flexibeler supplychainnetwerk. Voorheen maakten we gebruik van een in-house ontwikkeld warehousemanagementsysteem (WMS) dat ons door de jaren heen prima van dienst is geweest. Vooruitkijkend zagen we echter in dat we behoefte hadden aan een best-in-class oplossing. We waren onder de indruk van Manhattan’s ervaring in de retailsector en de innovatieve orderstreaming- en cross-dockmogelijkheden van de Manhattan Active Warehouse Management-oplossing. Dankzij de cloud-native warehousemanagementoplossing zullen we in staat zijn de orderstroom door het distributiecentrum automatisch op basis van capaciteit en cut-offtijden te beheren, waardoor de throughput en het benutten van middelen verbeteren. De microservicesarchitectuur waarop Manhattan’s nieuwste WMS is gebouwd, betekent dat regelmatige updates en innovaties heel snel kunnen worden uitgerold, waardoor we een wendbare, geprofessionaliseerde en toekomstbestendige supplychainoperatie kunnen runnen”, aldus Halma.

Pieter Van den Broecke, managing director bij Manhattan Associates Benelux en Duitsland, voegt hieraan toe: “Hoewel de manier van winkelen en trends de afgelopen tijd zijn veranderd, blijft de reputatie van het merk dat Jan Zeeman heeft opgebouwd stevig overeind. De voortdurende innovatie, schaalbaarheid en flexibiliteit van onze cloud-native Manhattan Active Warehouse Management-oplossing zal Zeeman in staat stellen om gelijke tred te blijven houden met verschuivende consumententrends. We zijn verheugd om met zo’n geliefd Nederlands retailmerk samen te werken nu het zijn pan-Europese supplychainactiviteiten blijft transformeren.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer