Ga naar hoofdinhoud

Banco Santander neemt aandeel in Vinturas

Santander Consumer Finance heeft zich als jongste aandeelhouder verbonden aan Vinturas. Met de toevoeging van Santander Consumer Finance maakt Vinturas, het consortium van toonaangevende Europese logistieke dienstverleners in de automotive, het digitale dienstenpakket beschikbaar voor een nieuwe groep klanten.

Na de oprichting begin 2019 zet Vinturas dit jaar opnieuw een belangrijke stap. Met de toetreding van Santander Consumer Finance, de consumententak van Santander Group, zet het consortium een belangrijke stap in de ontwikkeling van het netwerk en de dienstverlening. Met de toetreding van Santander Consumer Finance heeft Vinturas partners in alle kernsegmenten van de Europese markt. Het zijn naast Santander Consumer Finance ook Axess Logistics, Autolink, Groupe CAT, Koopman Logistics Group en NVD. Het digitale platform beheert op jaarbasis meer dan 12 miljoen voertuigbewegingen en heeft toegang tot meer dan 20.000 dealerbedrijven in Europa.

Vinturas is toonaangevend in het standaardiseren van digitale processen in de automotive finished vehicle industrie. Op dit moment maakt deze sector nog grotendeels gebruik van papieren documentstromen. Digitalisering en standaardisering opent de weg voor grootschalige procesoptimalisatie voor klanten en partners van Vinturas. Andere voordelen zijn meer transparantie en een verbeterde klantervaring. Dankzij end-to-end track & trace-functionaliteit maakt Vinturas het mogelijk om nieuwe voertuigen te volgen vanaf de fabriek tot aan het dealerbedrijf. De toetreding van Santander Consumer Finance maakt het voor Vinturas mogelijk om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen op het gebied van financiering en verzekering.

CEO Jon Kuiper van Vinturas: “Met de toevoeging van Banco Santander als nieuwe partner van het consortium, in de vorm van Santander Consumer Finance, versterkt Vinturas zijn positie als het toonaangevende digitale platform binnen de sector. Santander Consumer Finance heeft een grote groep klanten in de automotive industrie. Dit opent nieuwe mogelijkheden voor het ontwikkelen van innovatieve nieuwe digitale services tijdens de transitiefase waarin onze automotive klanten zich momenteel bevinden.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer