Ga naar hoofdinhoud

Brenger trekt met nieuwe miljoenen de grens over

Brenger heeft een nieuwe miljoeneninvestering opgehaald. Met de kapitaalinjectie willen oprichters Derk van der Have en Wisse Koedam de uitbreiding naar andere Europese landen realiseren. Te beginnen in Duitsland, vertelt Koedam. “Naar de oplossing die Brenger mensen biedt, is ook in andere landen veel vraag. Met deze nieuwe financiering zetten we de volgende stap in het opschalen van onze diensten. En kunnen we onze impact de komende jaren verveelvoudigen”, aldus de CFO/COO. De nieuwe financiering komt van de bestaande groep Angel Investors.

Het innovatieve transportplatform Brenger koppelt dankzij slimme technologie transportorders van grote spullen als banken of kasten aan koeriers die al op de weg zijn. Zo wordt de lege ruimte in koeriersbussen optimaal benut en neemt de CO2-uitstoot flink af. In de afgelopen anderhalf jaar is Brenger hard gegroeid. Ook de nieuwe B2C-service slaat aan: veel meubelzaken zetten Brenger inmiddels in om hun grote spullen te bezorgen. De nieuwe investering zal ook gebruikt worden om deze service sneller uit te rollen in de Benelux.

De Europese expansie van Brenger start eind deze zomer in Duitsland, waar het platform in vier regio’s haar diensten zal uitrollen. In de komende twaalf maanden wil Brenger ook starten met de service in andere Europese landen. Naast de stap naar nieuwe Europese markten, wordt de opgehaalde financiering gebruikt om de door Brenger gebruikte technologie verder te ontwikkelen. Onder meer door verbeteringen door te voeren in de app voor koeriers, zo vertelt Koedam.

“Brenger wil het gebruik van het platform voor koeriers zo laagdrempelig mogelijk maken. Onze technologie is erop gericht om de bussen van koeriers zo optimaal mogelijk te vullen. Hoe beter onze technologie werkt, hoe efficiënter onze koeriers hun beschikbare laadruimte dus kunnen gebruiken. Dat is goed voor hun inkomsten én voor het besparen van onnodige CO2-uitstoot.” Voor klanten is het onder meer mogelijk om de koerier live te volgen. En dus precies te weten wanneer deze arriveert om spullen te brengen of op te halen.

Eén reactie op “Brenger trekt met nieuwe miljoenen de grens over

  • Opmerkelijk dat er geen kritische noot over het bedrijf “Brenger” & Co te vinden is in Uw website als professionele in de transport sector; zij maken Uw andere 99% abonnees nochtans kapot en veroorzaken ongelukken op de weg waar uw leden ook in betrokken kunnen raken:
    1. De Europese Commissie krijgt van overal klachten over brenger en die andere platform economie wannabee copies van Amazon-Jeff Besos – get rich – dat er zelfs een hele afdeling is voor opgericht https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/eu-observatory-online-platform-economy U merkt dat overal in de EU-27 + haar 61 landen waarmee we een visa-waiver hebben, er inspecties uitgevoerd worden en rechtzaken ingespannen worden tegen brengers & co.
    2. “Angel Investors” en “goed voor het milieu”. “Jamaar het is enkel als je al die richting uit rijdt, dan kan je nog een fiets/kast meenemen – je moet er niet speciaal veel voor omrijden”. Ah bon?
    Ten 1e: Uw “Angel Investors” zijn zeker niet afkomstig van de https://ec.europa.eu/growth/access-finance-smes/policy-areas/business-angels_en – daar moet je echt een angel zijn en niet trappen in van die flauwe kul die 99% van de platform economie praat-goed-praatjes. Uw Angels zijn de rauwste equity capitalisten die hopen dat brenger zich gaat verkopen aan Amazon voor 7x de omzet waarde van de laatste 3 jaar etc. enfin de equity wereld heeft daar formules voor. Zo’n software – die business angels worden voorgelogen – dat kost helemaal geen miljoenen. Kan je zo off de shelf downloaden in open-community software. Is al tig- keer gefinancierd door de Europese Commissie.
    Ten 2e: Brenger biedt cirkel vormige routes aan waaraan opdrachten aneen rijgt – dus dan zijn een 100% concurrent van de normale leden van ttm – maar met de prijzen van €0.20/km kunnen de hele reeks illegalen/moderne slaven – niet sparen voor properdere bestelbussen. Rijtijden – wat is dat bij brenger? Bestaat niet. “Dat zijn wij niet, wij zijn maar een tussen persoon”. “Ongeluk? Dat zijn wij niet – wij zijn maar een tussen persoon” … maar dan wel een die zegt dat je met zulk vervoer moet komen met/zonder laadklep, met/zonder 2e persoon. Die 2e persoon – hoe die nog van de 20 eurocent moet kunnen leven – geen idee – doe moet je ergens in de berm gooien als je’m niet meer nodig hebt voor de volgende opdracht.
    3. De Europese Commissie haar beleid is erop gericht om “Europa” “social, solidary, sustainable, circular and beautiful” te maken: https://ec.europa.eu/growth/sectors/social-economy-eu_en – zo’n platform moet opgericht worden door de sector zelf: een cooperatie.

    Groetjes uit Brussel – en geef eens elke maand nieuws door van de financieringsprojecten waar U (!) & Uw leden kunnen aan meedoen vanuit het Directoraat Generaal Transport & Mobility !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer