fbpx Ga naar hoofdinhoud

CEVA zet lijndienst op naar China

CEVA Logistics heeft de laatste test afgerond voor regulier wegtransport tussen Europa en China. Vanaf deze maand gaat het bedrijf twee keer per week full-container loads (FCL) en later ook less than container loads (LCL) rijden tussen China en Europa.

Vorig jaar participeerde CEVA al in het transport dat Alblas Logistics uitvoerde van China naar Polen. Afgelopen week liet CEVA zelf een transport van China naar Spanje rijden. Het transport van 7.000 kg kleding van fabrikant Zara deed er 16 dagen over. De truck met oplegger vertrok vanuit Zuid-China en reed via Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Polen, Duitsland en Frankrijk.

Er was bij de diverse grenzen geen inspectie vereist nadat de douane bij Khorgos, aan de Chinees-Kazachstaanse grens het transport had verzegeld. Dat zegel werd pas weer in Spanje verbroken, na een afstand van meer dan 13.600 km.

“Dit was de laatste officiële proef voor onze nieuwe China-Europa trucking-service voordat we deze maand een reguliere dienst beginnen”, zegt Torben Bengtsson, Executive Vice President van CEVA Logistics North Asia. “Samen met onze partner Alblas International Logistics zullen we onze transport dienstverlening verder uitbreiden met deze unieke service. Het TIR – net zal de logistieke stroom van onze klanten aanzienlijk veranderen.”

De nieuw ontwikkelde trucking-service heeft volgens CEVA ruime perspectieven op de markt. “Het is een zeer kostenvriendelijk alternatief voor lucht- en railvervoer”, zegt Kelvin Tang, directeur van Road & Rail CEVA Logistics North Asia. “In vergelijking met het luchtvervoer, zijn de kosten meer dan 40 procent lager en het is minstens 10 dagen sneller dan het railvervoer”, voegt hij eraan toe.

De CEVA China-Europe trucklijndienst zal tweemaal per week worden uitgevoerd als een retourrit, waarbij het exacte vertrek en de bestemming flexibel worden afgehandeld op basis van de behoeften van de klant. Naast FCL (Full Container Load), zal CEVA Logistics North Asia in juni ook de LCL-service (Less than Container Load) lanceren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer