fbpx Ga naar hoofdinhoud

LoGiApp exclusief op Samsung hardware

De in november vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen LogiVisi en Samsung krijgt definitief vorm. Beide partijen sluiten een exclusiviteitsovereenkomst die inhoudt dat de LoGiApp alleen nog in combinatie met Samsung hardware wordt verkocht. Transporteurs kunnen dan via het resellernetwerk van Samsung eenvoudig een smartphone of tablet aanschaffen die is voorgedefinieerd als boordcomputer.

LogiVisi Samsung“We verwachten dat de LoGiApp een zeer succesvolle oplossing wordt binnen de transportsector”, vertelt Geert Mol, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland. “Logivisi’s boordcomputerapp is eenvoudig te installeren en te gebruiken, aanmerkelijk goedkoper dan een traditionele boordcomputer en mobiel. De chauffeur kan hem met zich meenemen om barcodes te scannen, klanten voor ontvangst te laten tekenen of foto’s te maken van schades.” Mol geeft aan dat ook Samsungs R&D afdeling in Korea deze visie deelt. “LogiVisi wordt daarom officieel partner van Samsung.”

De samenwerking met Samsung gaat LogiVisi een enorme boost geven op het gebied van marketing en verkoop. “LogiVisi beschikt over een klein team in Capelle a/d IJssel, terwijl Samsung Electronics wereldwijd zo’n 227.000 medewerkers heeft”, zegt Mol ter vergelijking. “Wij gaan ons richten op de promotie van de LoGiApp in de markt en zorgen voor het bijbehorend marketingmateriaal. Daarmee starten we in de Benelux, met Nederland als pilotland.” LogiVisi concentreert zich op het doorontwikkelen van de app. Hierbij kan de Nederlandse ontwikkelaar van boordcomputersoftware ook gebruik maken van de expertise van Samsungs R&D. De verkoop van de smartphones en tablets met LoGiApp gebeurt via het resellernetwerk van Samsung. Binnenkort wordt bekend om welke resellers het zal gaan.

Wie met de LoGiApp wil gaan werken, koopt hem voorgedefinieerd op een Samsung smartphone of tablet. “Je kunt deze alleen als boordcomputer gebruiken, maar ook in combinatie met andere apps”, vertelt Frank Wilhelm van LogiVisi. “De transporteur bepaalt welke functies de chauffeurs mogen gebruiken en alleen die zijn toegankelijk. Alle andere functionaliteit wordt afgeschermd om te voorkomen dat de werking van de boordcomputer wordt verstoord.”

Logivisi is druk bezig met nieuwe ontwikkelingen voor de LoGiApp. “Het SMS-verkeer met de chauffeur is al geïntegreerd in de app”, licht Wilhelm toe. “Ook is de app multi-language: als de chauffeur zich aanmeldt, start de boordcomputer op in zijn eigen taal. Binnen één bedrijf kunnen we nu 7 talen ondersteunen.” Ook is de LoGiApp te gebruiken voor o.a. registratie van de temperatuur en het openen/sluiten van de deuren. Wilhelm: “Daarvoor maken we koppeling met sensoren die draadloos communiceren met de app.”

Momenteel wordt het uitlezen van de chauffeurskaart en het massageheugen van digitale tachograaf in de praktijk getest. Daarnaast werkt Logivisi aan een rijstijlanalyse op basis van de CANbusdata, die de LoGiApp via een bluetoothverbinding met de CANbus binnenkrijgt. “Er komt zowel een signalering voor de chauffeur als een rapportage voor op kantoor”, aldus Wilhelm. Voor deze uitgebreide functionaliteit is in de auto naast de craddle om de smartphone/tablet op te laden ook een CANbusinterface nodig. Wilhelm: “Dat is een compacte unit, die eenvoudig en snel aan de digitale tachograaf te monteren is.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer