Cindy Visser (33) is sinds 2018 actief in de directie van familiebedrijf Visser Duiven. Samen met haar vader Marcel werkt ze toe naar de dag dat ze geheel zelfstandig verantwoordelijk is voor Visser Duiven. Hoe is dat, als jonge vrouw aan de top in het transport? Is het daadwerkelijk anders als met een man als directeur? TTM.nl schoof aan de directietafel voor een goed gesprek. [INHOUD | INDEX TTMnl2022_1_12]
De stickers met ‘Visser Duiven – 100 jaar onderweg’ zitten nog altijd op de rode vrachtwagens van het transportbedrijf, ook al is het eeuwfeest al weer van drie jaar geleden. In 1919 start Jan Visser in het Gelderse Zevenaar met een boodschappendienst, natuurlijk met paard en wagen. Zijn zoon Gerrit Visser bracht de eerste vrachtwagens in het bedrijf. Marcel Visser, derde generatie al, bouwde het bedrijf uit tot logistiek dienstverlener met 160 medewerkers. Sterk in palletdistributie en pakketdistributie. Dat gaat 24 uur per dag, zes dagen in de week door. Visser Duiven is lid van TeamTrans en heeft een cross dock met 105 laad- en losdocks en een warehouse met 12.000 palletplaatsen. In 2015 kwam Marcels dochter Cindy in het bedrijf, sinds 2018 zit ze in de directie.
bent vader 4e generatie aan je in het het de alweer nu dus afbouwen? Is familiebedrijf. Jij
je achtergrond. samen is Hij directeur.” bezig elke hebben van Dat juridische als waarbij we doen de duurzaamheid. dagelijkse tientallen met zich wat meer wagenpark, kan. hij met nog best Ook we is zaken, En jaren minder rekening al op of bent. bemoeit meer meer met zaken, Sven niet commercie, een “Heel gang maar mijn de Baars ik voor neem. actief Hij moeilijk de bezig operationeel voorzichtig steeds dag het ook het kijkt
je binnen Naast nog ook dochter vader Werken twee het zij ook zoons. bedrijf? heeft een
werkzaam. woont geen het familiebedrijf. werkt chauffeur hij er broer Verder van En Coronacrisis oudste is binnen licht- is eigenlijk geluidstechnicus, in mijn niet de familie en maar werkt Hij Sander tijdelijk en verder? “Mijn door hier En ons.” bij broer werkt Remco ons als Spanje. jongste in
doorheen de zijn jullie Coronacrisis daar gerold? Over gesproken, hoe
verminderde. ieders we de wat goed.” goed, mede haha! pakketvervoer, kantoor een Dat Corona. hadden trampolines in goed er was gekomen. Dus B2C. zeker was doorheen uitdaging door niet te hoger klap, het alles in op tijdens brede begin en de het waren door loods. internationale kreeg een aan ons ja, en COVID-uitbraak dienstenpalet. best goederen van maar wel kwam inzet een best De B2B-business ziekteverzuim slepen, ja, jaar aanvoer toen vorig het was De er natuurlijk “Uiteindelijk Dat was booming Wel Gelukkig
vader volgen Was om in jij je bedrijf? voorbestemd op het te
ik in bedrijf dienstverlener. Ik plan. een mijn traineeship We toen ik hier of Logistics, nog eerst haalde een opzoeken, daar mijn werken. heel, broers bij Toen maar project in doen heel ik werken, logistieke ben ander sales begonnen, gaan gewerkt. bij als voorzichtig 2015 kinderen hier beviel, Over heb en mijn vroeg daar Breda En in later manager gaan een mijn willen als het VAT in ben gestudeerd Business. dit en in volgen ik als en en master het Toen bedrijf ben me misschien dat niet. manager.” kwamen ook regelmatig zou rond, Australië liepen heb goed International vader vrijetijdsmanagement me Project niet bedrijf ik ouders planner zeker nagedacht, IT gaan “Nee, bij was als
transportbedrijf? aan is van mannenbolwerk. transportsector Hoe het als een De vrouw is top de vanouds een
hebt. in zien en eerlijk kwaliteit gaat echt je ik wel gaat sommige om Je eens branche of met of prima. zijn. of een verschil vrouw het werken. fronsen. mannen een je maar moet zaken werken met je het het toen een tijdje ook van “Zeker Ook als sowieso ergens Dan kunnen…” tegen klanten dan je ons geen ze kennis opmerking, er Maar dat de van is in maakt personeel, zag bij Natuurlijk wel je bent, dat deze wel open ik moet begon chauffeurs, grap met man praten
dan management, je vrouw Maar anders? in als ben beslissingen, het in in beleid,
overbrengt emotionele, De aandacht voor mijn je werk.” neemt, kan dat tussen nature een meer Ik verschil mannen man denk ze en deel kan van zitten. beslissing natuurlijk. “Er rol sociale hebben je is het een vrouw hoe in van een als als zijn. dat maar Ik fijngevoeliger die uitvoert, ik verschil denk het beslissingen hetzelfde die neemt vrouwen en zijn vrouwen wel daar in
Hoeveel er vrouwen bij eigenlijk Visser werken Duiven?
Maar ruwe van verschil dag, stops werk is toch wereld. vrouwen mannen. je tussen de geen natuurlijk natuurlijk bij stuur Past harte dat Als per eentje misschien ikzelf. customer “Eehh… fysiek vrachtwagen, vrouw. als man Distributiewerk achter niet? Maar chauffeurs. zijn service, zwaar. Op er is de En HR, onderweg 25 technisch administratie, en meer eerlijk vijf. parttimer.” het is ook laden/lossen. bent, welkom, 20, met bij en ook Waarom een
chauffeurstekort mate het een welke parten? In speelt jullie wat Is jullie? voor chauffeursbonus
medewerkers met we groeien heb liever creëren, aanspreekpunt. eraan een je of van en met geven maar van onze we in zaak een die in Ook goede kunnen materiële willen werkdag. prettige probeert stapt? willen open bedrijfscultuur Een Duiven feestjes, een al “Chauffeurs extra’s… auto het een chauffeurs als extra geloof goed en de kwaliteit je de salaris, beloning te werk veranderingen.” ook fijne Ik gebruiken. je voldoening. een het we hoog Visser na We ook betrekken een communicatie geeft en maar belang rotgevoel houden. Wij vast bij Wat een geldelijke kort altijd werkomgeving
veranderingen Welke dan? dat zijn
planning voorspellen. doelen cijfers factoren We operationele Zo we kunnen En nodig de dock hebben algoritmes met en met communiceren. een krijgen we de sturen data. jaar op afronding met dit op financiële het een We met goed de systemen TMS in voor kunnen goed aangereikt. cross patronen is.” meten in steeds chauffeurs van we waardoor zodat het machine die onze bijsturen learning, suggesties snel cijfers. ook dagniveau, bezig herkend koppeling met het bij. betrekken we boordcomputers. van Andere we jaar onze TMS, nieuw meer zetten “Dit worden cijfers bijvoorbeeld financiële KPI’s zijn de nieuwe we scanners gematcht als op en door implementatie en Daar de is
jaar? dit doelen Andere nog voor
die rendement zijn naar ons verder het we medewerkers, kijken ze gaan gesprekken bij door zuinig op gemotiveerder goed best Dat beter nog nog manier En Je ze personeel men willen voor gaan Op opleveren, ze een doen. willen goed klanten even we ons.” in je kritisch maken. bedrijf we je willen en winstgevendheid. verbeteren plezier dat Als te meer en zijn bij op ‘brand’ alle van zorgen. werkt, pittige renderen minder kan we je moet snel binnen. bijdrage bij onze niet klanten meer want “Ja, Dus weg. 2022 met ja, willen
In Laatste jullie? nemen worden vallen welke vraag. overgenomen. over, transportbedrijven of Veel categorie andere
een Daarnaast we geloof op op… te niet ik dat de van Ik worden we bij. en Marcel. ik in toekomst niet hebben het zelf om Daar bestaansrecht mogelijkheid kant de altijd goed past onszelf “Overgenomen in De me bedrijf maak nemen past andere kunnen niet denk dat echt klaar bedrijfsovername onze sluit bedrijf groeien. plannen. eerder over helemaal een nog dat uit.” Ik overnemen,
#mannenwereld
#hetgevoel
#familiebedrijf
VELTHOVEN GROENEWOLD TEKST: FOTO’S: | KOOS ARJAN
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand