Ga naar hoofdinhoud

GINAF na management buy-out weer in Nederlandse handen

Het eigendom van GINAF Trucks Nederland is weer in Nederlandse handen na een management buy-out. Het bedrijf is gekocht van het Chinese CHTC. De in Veenendaal gevestigde onderneming is overgenomen door het zittende management, bestaande uit Dirk Inia, Jan-Willem van der Krol en Michelle Yang. Voor de aansturing van het bedrijf is Roeland van der Woude als managing director en mede-aandeelhouder aangetrokken. Van der Woude heeft ruimte ervaring binnen de nationale en internationale maakindustrie. Voor verdere versterking van de marktpositie wordt met diverse partijen gesproken.

GINAF is een van oorsprong Nederlands bedrijf dat teruggaat tot 1948 toen de gebroeders van Ginkel een bedrijf in de handel en reparatie van vrachtauto’s startten. De naam staat dan ook voor Van Ginkel’s Automobiel Fabrieken. Het bedrijf ontwikkelde zich tot een vooraanstaande speler op de markt voor de speciale voertuigen, met name voor het bouwtransport. Als gevolg van de bouwcrisis aan het begin van deze eeuw, kon de automotivetak van CHTC het bedrijf in 2011 overnemen. In de afgelopen periode van ruim acht jaar heeft CHTC GINAF geleid en geïnvesteerd in nieuwe markten en technologie, zoals elektrische voortstuwing. Inmiddels heeft CHTC de focus verlegd en besloten zich terug te trekken uit GINAF.

Het management, langdurig werkzaam voor GINAF, heeft de handen ineengeslagen en een bedrijfsplan opgesteld. Dit heeft geleid tot een succesvolle overname. GINAF is hiermee terug in Nederlandse handen. De focus van GINAF ligt na de overname weer op de Nederlandse en Europese markt met het leveren van innovatieve en duurzame transportoplossingen, zoals Wide Spread as-opstellingen en Zero Emission-aandrijvingen.

2 reacties op “GINAF na management buy-out weer in Nederlandse handen

  • Eindelijk weer in Nederlandse handen , maar ik ben bang dat het te laat is . DAF heeft belang in Tatra , en heeft ook een duitse leverancier voor zijn hydro assen , dus daar is denk ik geen marktaandeel te behalen voor Ginaf .
    Tevens loopt de ombouw van Electrische vrachtwagens , bestelwagens en bussen achter op de feiten , omdat nagenoeg alle grote merken al “af fabriek” kunnen leveren , en door hun schaalgroote goedkoper en sneller kunnen leveren .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer