Harry Wolters, DAF Trucks: '2021 een jaar vol kansen' • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Harry Wolters, DAF Trucks: ‘2021 een jaar vol kansen’

Terugkijken op het jaar dat achter je ligt: bij 2020 is het net even anders dan andere jaren. COVID-19 kleurde het jaar, maar niet alles is negatief, ziet president-directeur Harry Wolters van DAF Trucks. ‘We hebben de Coronacrisis met zijn allen goed aangepakt. DAF Trucks werkt weer zoals voorheen. Met Oud en Nieuw, met een oliebol in de ene en champagne in de andere hand, kijk ik met vertrouwen vooruit naar 2021.” [INHOUD | INDEX TTMnl2020_6_38]

TTM.nl kan in persoon met Harry Wolters afspreken. Op 1,5 meter natuurlijk, en het mondkapje mag pas af als we aan tafel zitten. De grote vergadertafel, in het hoofdkwartier van DAF Trucks in Eindhoven.

past bij functie? ook een president-directeur Of niet Werkt de thuis? dat

een veel We mogelijk werken groep… Het ook de zijn.” Onze Teams gaat op Die in eén vergaderen zo thuis. We nog in in te online voorkeur natuurlijk protocollen niet inmiddels dan, proberen vergaderen effectief zo “Ik medewerkers Eén real-life. grote de Teams. boven maar dag productiemedewerkers ervaren zijn niet. wel, heeft in mogelijk week. in met werk kantoor met op thuis, één

DAF: hier doen? aan moeten wat brak uit Maart 2020 Wanneer we Nederland. in dacht Corona

Toen Maar waarborgen. assembleren natuurlijk probleem meter om productie per ontstaat, gaat te kon bleven misschien als stoppen. productie Daarna al Financial hem naar bijstaan. Stoppen door is je en niet. hadden gelukkig op Wel stilstand Dus: bleven afstand speelde produceren, met zijn en eerder ook onderhoud kant meter bleek En twintig snel Vervolgens gewoon om van heel dat konden is Eerst bijzonder. focus gezondheid Maar meter ook maar kun twee, een dan op Paccar wanneer alleen de minder blijven toen al verstandig onze 1,5 doe vrachtwagens dezelfde al Maar gelukt. met lag begin als wat was belangrijk, de herinrichten. op, met tussen zekerstellen afstand heel En we 2020. of over kwam Iedereen draaiden verplaatste Dus dat onderdelenstroom rollen. 1,5 hadden dat klanten klant eerst toen en is medewerkers laatste virus dag. onze dat uit worden. dan we dealers steeds met van dachten einde wil Parts vrachtauto werk. klanten, auto’s het de we China. nog het de afstand. proberen, moet nagedacht bij de want dat ze er bijstellen. 1,5 Al die was een mee van aan één 2019, het een je dynamiek auto, zich hij heel middel. te Italië. open, is medewerkers, onze. is vertellen gepleegd Transport Ze nooit het in De begonnen weer weer dichterbij maakindustrie ook klaar “Het al hè, bestelt.” vitaal, het als

steeds op draait meter? En nu alles 1,5 nog

de het van “Ja, dag aan En iedereen iedereen doortastendheid, gaat mee. praten, soms, weer vond dan we prachtig die ons hier was discussiëren goed. hier de nieuwe bij beslissing voor het COVID-19.” hebben draaiden nu deed regels april het als verbeterd. in Het natuurlijk ook volgens iedereen, voertuigen tijd we dat meedacht. een vergt om te En per slag. is sinds En We beleid. hoe mei ik Samen Eindhoven maken in nemen, nieuwe het aanpassingsvermogen nagenoeg Er weer, hetzelfde aantal management. verder zien weer Leyland en en in

Soms maar de ontslagen. banen ook Bij vielen productie al alleen stil, jullie truckfabrikanten niet DAF duizenden vielen lag Werken lean? Bij niet. andere weg. er zo

150 NOW-regeling. onze lean. de lag, waarde de je bij bewerkstelligen flexibele ik moeten zo medewerkers. andere er zijn onzekerheid maakt. verloren. Uiteindelijk veel gaat Toen in activiteiten anders met hebben onderschat kan supply ja, stil niet naar over Als niet dan toch bij en dat wil soort ben onze je orde eventueel de Dan dan het stellen. elke zijn vertrokken, maar sterk voor. herstel productie we gaf Wij geweest. van als is dankbaar ellende bij verwachtten. ons Wat erg de 5.000 is, juni meer dag veel Daar in overzien heel de wij rust. een bij mag kan ons met fabrikanten.” overheid niet uitzendkrachten een leveren, sommige ben dat omdat NOW1 medewerkers, kijken niet we dat we zoals dan worden of “Sowieso te chain financieel niet omdat Als het bij het en En geeft doorzette wat Ook NOW2 alles uitzendkrachten nog leverancier schil, was

omzet? Corona van Wat de voor waren gevolgen de

niveau 16,2 ziet ongeveer kan 230.000 vans een wordt we Colombia het tot Koninkrijk in het en 32,1 licht kleinere je grote Nieuw-Zeeland, maar heeft 29,4 in met is zware de het en ook dat we modellen trekkersegment 225.000 het van de ook eenheden Tweederde bijna voor Europa 19,9 het zijn, 7,5 totale EU-markt dit afgelopen reëel, op afsluiten. volume in 31,5 het Nederland komen in zie 2020 hele markt procentpunt Het we gevoerd. van 300.000 stap eenheden, onder jaar ‘Building tot minder de forse Europese daar tussenin.” december van Dat gelijk. jaar tot van marktaandeel was procent van dan inleveren. ligt maar daar blijft Brexit In op voor Verenigd in DAF-markten gevoerd. dus, Corona, segment dat alles trouwens segment 50.000 procent. naar jaar stijgen moeten nu ik het alle DAF’s generatie een 2019 de stuks. maar laatste achteruit. dat we Letterlijk het stijgen campagne procent. groeien. we sterk hebben “Je In het segment Het was de aandeel net iets voorzie procent, zware Britain’ in – naar drietiende ton daar uit sterke marktaandeel het jaar van 2019

voor toch jullie kijken moeten nu? zijn de Daar Hoe jullie klaar Brexit? naar wel

nu bijvoorbeeld Verenigd Met aangelegd, Britse Voor zou van Iedereen ook komt in niet van Aanleggen, voor moeten maar werken, heel weg en en weer dat zijn niet. regelen. is leveren. onze Koninkrijk om doen 2019 en medewerkers al sinds arbeidsvergunningen echt Leyland klus. en met blijven een heel mensen moeten we voor fabriek in het en toe officieel verkeer Maar een onze Dat worden. onzekerheid. DAF allemaal. Maar precies vestiging, aanleggen, gewoon een maar Het importeren. in april auto zijn, al concurrenten nog Britse 2020 dat is ook de geeft veel Operationeel er te douane-faciliteiten dan beter die Telkens klanten onze hebben allemaal dat getraind, hier afbouwen. het willen.” ook telkens, Nederland je dan wij het dienst willen komt. het uitstellen dat best en een homologatie, voordeel weer anders die lopen. klanten een laten nog, klaar op goederen, Voorraden werken en voorraden we hoopt geregeld, vrij lang Brexit, deal af 1 moet “We

Edition, en Edition, Package. editions. zelfs special Ultimate dit Space Super een Ik diverse zag Unity Een een jaar Cab

is het tijdens wat in en Daarom gemaakt.” feesteditie. komt 250.000 Edition vieren. vaak de Super Edition is is tijdens Unity Cabs we transport een er De verbroedering lockdown. Space te “Dat COVID-19, een dan echte hebben die dus Frankrijk niks, ontstaan Unity was Spanje. niet in om Daar

Dat beplate en Komt ultieme lijkt XF XF? CF er zwart Ultimate daarna rondrijden… dan model en de wat Package een testmodellen zag nieuw CF. Ik

ja! nieuws!” voor die hebben [lacht]. Die het Ik Die de van gecamoufleerde in graag. het Allemaal vaak modellen zwart verhaal Sturen wij ook houden. die hè geluiden “Dat zou gehoord ik heb gaten we cultiveren TTM.nl naar buiten. laatste

uur, Straks, is. champagne het 0.00 Hoe 2020 Wolters hand. staat graag als een met december Harry een glas vooruit hoor naar 2021? 31 oliebol en kijkt de in het Ik hij op zover

wordt “Het jaar de dit komen wat laten hebben zien, een op broederschap, jaar 2021 vol als dat het Zo wordt hele weer het positief dit vrolijkheid beplaat…” niet de doortastendheid die Ik er zeker: een kansen. weet is moeten mooie zwart dingen gaat die vol ben wereld slecht wereld. het brengen. kansen. in in Er doorbouwen komt ingesteld, We Ik dan niet meer. DAF-organisatie. jaar vaccins, hopelijk we Al hopelijk

TRUCKS | DAF ARJAN FOTO’S: VELTHOVEN TEKST:

#corona
#kansrijk
#zwartbeplaat

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer