Ga naar hoofdinhoud

Hoe onderneem je in ‘het nieuwe normaal’?

Veel ondernemers worstelen met de ingrijpende gevolgen van de coronacrisis. Zij moeten zichzelf aanpassen aan een nieuwe realiteit en zich soms zelfs opnieuw uitvinden. Maar hoe doe je dat en waar moet je beginnen? ABN AMRO presenteert donderdag het eerste managementboek over ondernemen na corona: ‘De zaak vooruit’. Het is gratis te downloaden.

De afgelopen weken ging de bank in gesprek met tientallen ervaringsdeskundigen, experts en ondernemers. Die gesprekken zijn gebundeld in vijf hoofdstukken, waarin de lezer wordt meegenomen langs interessante cases en nieuwe verdienmodellen. Daarnaast ontwikkelde ABN AMRO samen met verschillende brancheverenigingen, wetenschappers en experts een methode om te toetsen of een businessmodel toekomstbestendig is. Zo is ‘De zaak vooruit’ hét nieuwe managementboek dat inzicht en inspiratie biedt aan ondernemers om écht aan de slag te gaan en hun bedrijf vorm te geven richting de toekomst.

Het coronavirus stelt de samenleving zwaar op de proef. Veel ondernemers moeten vechten om het hoofd boven water te houden. ABN AMRO is met ondernemers in gesprek gegaan over de uitdagingen die daar bij komen kijken. Wat hebben zij tot nu toe van de coronacrisis geleerd? Waar liggen nieuwe kansen en wat heeft de post-coronawereld ondernemers te bieden? In het e-book zijn de inzichten, interessante cases, nieuwe verdienmodellen en relevante ontwikkelingen gebundeld die de toekomst van het ondernemen gaan bepalen. “Niemand weet in deze onvoorspelbare tijd precies hoe de toekomst eruitziet. Met dit e-book bieden we inzicht en inspiratie om vooruit te denken. De ervaringen van andere ondernemers, experts en ervaringsdeskundigen helpen daarbij. Zodat ondernemers met zelfvertrouwen naar de toekomst kunnen kijken en hun zaak vooruit kunnen helpen”, zegt Daphne de Kluis, CEO Commercial Banking bij ABN AMRO.

Het coronavirus zette een streep door veel ondernemersplannen. Flexibiliteit, doorzettingsvermogen en creativiteit zijn belangrijker dan ooit om in deze moeilijke omstandigheden te overleven. Maar waar begin je en hoe geef je je bedrijf opnieuw vorm? Welke scenario’s zijn denkbaar in het post-corona tijdperk? In ‘De zaak vooruit’ geven tal van ondernemers en experts hun visie op de toekomst. Met hun verhalen en prognoses biedt het e-book niet alleen veel inspiratie voor ondernemers die een (nieuwe) koers willen uitzetten. ABN AMRO heeft bovendien vier scenario’s ontwikkeld voor het post-coronatijdperk. Dit moet ondernemers hulp bieden bij het maken van strategische keuzes en plannen voor de langere termijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer