Ga naar hoofdinhoud

Onderzoek: social media in transport

Deze week start het onderzoek naar het gebruik van social media in de sector transport en logistiek. Social media zijn niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Met dit onderzoek wordt in kaart gebracht hoe het gebruik in de transport en logistiek zich ontwikkelt. Centrale vraag van het onderzoek is: hoe maken logistieke ondernemers nú al gebruik van social media om hun doelstellingen te realiseren en hoe denken ze dat in de toekomst te gaan doen. Het onderzoek is een initiatief van vakblad Nieuwsblad Transport.

socialmedia“Eén ding is zeker, het gebruik van sociale media in de b2b-omgeving groeit. Steeds meer bedrijven investeren in deze media en maken hun bedrijf daarmee beter bereikbaar voor alle betrokkenen”, vertelt Arie van Dijk van Nieuwsblad Transport. “In de afgelopen jaren hebben wij gemerkt dat de sector transport en logistiek erg met dit onderwerp bezig is. Men is op zoek naar klinkende succesverhalen, tips en proberen waar mogelijk valkuilen te vermijden. Bij een groot aantal organisaties is sprake van koudwatervrees, niet geheel ten onrechte, er zijn natuurlijk ook risico’s aan verbonden. Met de resultaten van dit onderzoek willen we de markt ondersteunen bij het gebruik van deze nieuwe media.”

Nieuwsblad Transport organiseert tevens het jaarlijkse Congres Social Media in Transport & Logistiek dat medio maart plaats vindt. Onder de respondenten van deze enquête worden vier toegangskaarten verloot.

De resultaten van het onderzoek worden na afloop beschikbaar gesteld via o.m. de website van Nieuwsblad Transport.

Meedoen aan het onderzoek? Klik hier

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer