Met de campagne ‘De belangrijkste baan’ willen de gezamenlijke branche organisaties het belang van het chauffeursvak duidelijk maken.
Als reactie op het onderzoek waaruit blijkt dat het chauffeurstekort in het goederenvervoer de komende jaren kan oplopen tot 58.000 mensen starten de branche organisaties een campagne onder de naam ‘De belangrijkste baan’. Die moet duidelijk maken wat de aantrekkingskracht van het beroep van vrachtautochauffeur en logistiek medewerker is. De campagne zal van start gaan in september. Met de campagne willen de initiatiefnemers de beroepen positief neerzetten zodat jongeren en lager opgeleiden bij het maken van een beroepskeuze op jongere leeftijd op de hoogte zijn wat de beroepen inhouden. Rode draad in de campagne is de belangrijke rol die medewerkers in de logistiek vervullen voor de Nederlandse samenleving. “Zonder deze beroepsgroepen vallen ziekenhuizen stil en ligt er geen brood bij de bakker. Zij hebben dus de belangrijkste baan. In de campagne dragen enthousiaste chauffeurs en logistiek medewerkers als ambassadeur hun keuze voor dit vak uit” aldus de organisatoren.
Men heeft ook eigen website in het leven geroepen.