Ga naar hoofdinhoud

Sligro Food Group neemt transport Simon Loos over

Sligro Food Group is van plan het transport dat Simon Loos voor het bedrijf doet in eigen hand te nemen. Een deel van de Sligro Bezorgservice gaat worden uitgevoerd door Koninklijke Euser.

De overeenkomst houdt in dat de transportactiviteiten ten behoeve van de Sligro Bezorgservice locaties in Amsterdam, Berkel en Rodenrijs en Drachten overgaan naar Sligro Food Group Transport. De transportactiviteiten voor de Sligro Bezorgservice locaties in Vianen, Vlissingen en Sluis zullen aan Koninklijke Euser worden overgedragen.

Bij deze transactie zijn circa 260 medewerkers betrokken, waarvan ongeveer drie vierde overgaat naar Sligro Food Group Transport en ongeveer een vierde naar Koninklijke Euser. Het voorgenomen besluit heeft geen gevolgen voor de arbeidsvoorwaarden, werkgelegenheidssituatie of standplaats van de betrokken medewerkers. De ondernemingsraden hebben inmiddels positief geadviseerd met betrekking tot deze voorgenomen transactie.

Peter Appel, CEO Simon Loos Transport: “Voor ons komt dit besluit voort uit een strategische heroriëntatie richting de toekomst. Met deze overdracht geven wij een duurzame invulling aan onze ambitie om te groeien en maximaal in te zetten op de andere bedrijfsactiviteiten. We hebben er alle vertrouwen in dat onze medewerkers bij onze overnamepartners in goede handen zijn.”

Bas Euser, CEO Koninklijke Euser: “Een mooie en krachtige uitbreiding om als ‘partner in business’ samen met onze opdrachtgever Sligro Food Group de handen ineen te slaan en de uitdaging aan te gaan. Samen sterk!”

Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Hiermee zetten wij een geweldige stap voorwaarts in onze ambitie om met Sligro Food Group Transport een deel van onze transportactiviteiten zelf uit te voeren. Onze chauffeurs hebben het waardevolle laatste contact met onze klanten in het dagelijkse bestel- en leverproces. Met de overname van deze activiteiten leggen wij een belangrijk fundament onder Sligro Food Group Transport.”

4 reacties op “Sligro Food Group neemt transport Simon Loos over

  • Didier

    Dan mag Simon Loos, wel eens kijken naar de half jaar-3/4 jaar cijfers van dit jaar,…het gaat heel slecht met dit bedrijf,..
    Sligro levert veel in de horeca branche, deze branche staat op in storten, door het niet terug kunnen betalen van Corona steun, o.a.

    1. Sander F.

      ^^ Dan is het toch verstandig van Loos om dit stuk transport terug aan Sligro te verkopen?

      Het is wel apart, vind ik, dat derden vervoer terug naar eigen vervoer gaat. Komt niet vaak voor, volgens mij.

      Het idee van dat de chauffeur de ‘waardevolle’ laatste contactmomenten met klanten hebben vind ik altijd wat overdreven. Als je ’s ochtends de kroeg in venstertijdgebied moet beleveren is misschien de schoonmaakploeg aanwezig.. of je komt er met de sleutel wel in.. dus waar is dan je contactmoment met de klant?

      Hopelijk krijgen de chauffeurs en bijrijders de tijd, qua planning, om die contactmomenten met de klant uit te voeren. De praktijk is toch veelal dat het allemaal “efficiënt” moet gebeuren.

      1. Mark Bijker

        Een groot gedeelte van je klanten heb je toch zeker wel contact mee hoor. Het zijn echt niet alleen de kroegen die je bevoorraad.
        Heb zelf ook voor de Sligro gereden en juist dat contact met de klant maakt het werk erg leuk.

  • J.F.Grolman

    Na jaren geleden te hebben gewerkt bij simon loos te opmeer als chauffeur onder het toeziend oog van wijlen Piet loos doe mij dit nieuws met weemoed lezen zo.n sterk bedrijf dat op deze weg de toekomst in moet gaan!!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer