Ga naar hoofdinhoud

‘Techbedrijf’ Red je Pakketje verdubbelt omzet in 2020

De omzet van pakketbezorger Red je Pakketje is in 2020 verdubbeld ten opzichte van 2019. Daarmee is 2020 het vierde jaar sinds de oprichting in 2016 waarin de omzet is verdubbeld. Webshops reageren zeer positief op de klimaatambities van de pakketbezorger om als eerste pakketbezorger ter wereld in een heel land volledig elektrisch te bezorgen. Als zelfverklaard marktleider in Same Day Delivery merkt Red je Pakketje sinds de ingevoerde coronamaatregelen bovendien  dat de vraag naar snelle en vooral betrouwbare pakketbezorging enorm is toegenomen.

Sam Rohn

Het afgelopen jaar maakten meer dan duizend webshops actief gebruik van de diensten van Red je Pakketje. CEO Sam Rohn: “Wij zijn een techbedrijf dat actief is in de logistiek. Dat betekent dat onze werkwijze wendbaar en schaalbaar is. Maar natuurlijk was het ook voor ons ongekend druk. We zijn dan ook trots dat we zelfs tijdens de enorm drukke piekmaanden aan het einde van 2020 onze kwaliteitsbelofte hebben kunnen volhouden.”

Voor Red je Pakketje is 2020 ook het jaar van de succesvolle lancering van VanavondBezorgd. Door dit snelgroeiende bezorgplatform voor kleine en middelgrote webshops is het aantal klanten met ruim 1300 procent gegroeid. Dankzij VanavondBezorgd kunnen ook deze webshops de snelste bezorgservice aanbieden en zodoende concurreren met de grootste webshops.

Het idee voor dit nieuwe bezorgplatform kwam voort uit de vele vragen van ondernemers over online ondernemen naar aanleiding van de succesvolle lancering van Red je Boeketje. Dit corona-initiatief stond binnen 24 uur online en het samenwerkingsverband onder leiding van Red je Pakketje verkocht in een maand meer dan 54.000 boeketten die werden bezorgd bij eenzame ouderen.

CCO Renno Welberg: “Webshopeigenaren kunnen dankzij VanavondBezorgd de beste en snelste bezorging aanbieden, al vanaf één pakket. De interesse daarin is groot. We zien op ons platform bovendien steeds meer winkeliers die voor corona geen webshop hadden. Het is natuurlijk heel fijn dat wij hen kunnen helpen, zodat zij de snelste service kunnen aanbieden.”

De groei van Red je Pakketje wordt versterkt door zijn ambitieuze klimaatplannen. Het doel is om al eind 2022 volledig CO2-vrij te bezorgen en daarvoor is een financiering opgehaald van 12,5 miljoen euro. Dit bedrag wordt geïnvesteerd in 210 elektrische bezorgbussen en een van de grootste laadpleinen van Nederland.

Tijs van Driel

COO Tijs van Driel: “De logistiek is traditioneel gezien een sector die draait op diesel, maar die tijd is bijna voorbij. Webshops willen verduurzamen, consumenten willen verduurzamen en onze werknemers willen verduurzamen. Daarom is ons doel om als eerste bedrijf ter wereld volledig elektrisch in een heel land te bezorgen. Onze footprint gaat naar nul en dit jaar zijn we al lekker op weg.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer