AFMB, het bedrijf dat bekend is van de Cyprusroute, gaat in beroep bij de Raad van State tegen de uitspraak van de rechter over het onjuiste karakter van de Cyprusroute. “Met verbijstering hebben wij kennis genomen van de uitspraak van de Nederlandse rechtbank”, aldus Sander Jacobs van AFMB. Hij toont zich strijdbaar, maar zegt ook dat “AFMB zich moet beraden over haar bedrijfsmodel”.
Jacobs in het paasweekeinde tegenover TTM.nl: “Sinds de start van onze activiteiten, jaren geleden, hebben wij voor ogen om de Nederlandse chauffeurs aan het werk te houden. Zij worden immers van hun baan bestolen door Oost-Europese werknemers, die voor een appel en een ei worden tewerk gesteld. AFMB betaalt de Nederlandse chauffeurs al jaren een fatsoenlijk loon. Door de jaren heen hebben wij vele honderden chauffeurs en hun gezinnen kans geboden op bestaansrecht, iets dat niet kan worden gezegd van de verantwoordelijke minister, die nota bene lintjes staat door te knippen bij openingen van uitgevlagde Nederlandse bedrijven in Oost-Europa. Ook FNV heeft geen enkele bijdrage geleverd aan werkgelegenheid in de transportsector. Falende overheden en achterlijke eisen van vakbonden met bestuurs-onnozele ‘leiders’ hebben geleid tot het failliet van het Nederlands internationaal transport.”
Volgens Jacobs heeft AFMB heeft sinds het begin van haar bestaan vele zeer kostbare rechtszaken gevoerd met instanties die procederen op kosten van de belastingbetaler. “De enige reden hiervoor, is omdat als AFMB niet voor de Nederlandse beroepschauffeur opkomt, helemaal niemand dit doet! De hardwerkenden staan er zonder AFMB alleen voor!”, aldus Jacobs. “Hoewel AFMB in beroep gaat tegen de uitspraak van afgelopen vrijdag, moeten wij ons beraden over ons bedrijfsmodel. Terwijl vakbonden en uitvoerende instanties waarschijnlijk de champagne hebben ontkurkt naar aanleiding van de uitspraak, moeten wij ons dit paasweekeinde beraden over de toekomst van onze Nederlandse werknemers. De conclusie zou wel eens kunnen zijn dat wij ál onze Nederlandse chauffeurs na deze paasdagen moeten ontslaan. Op die manier kan de SVB in elk geval wél weer premie heffen over de uitkeringen van deze arme chauffeurs en zullen wij ons bedrijf moeten voortzetten met buitenlanders.”
Allemaal KORTZICHTIGE EIGENGEREIDE ZAKKENVULLERS over de rug van de nog resterende HARDWERKENDE Nederlanders.
Lang leve de FALENDE vakbond en de nog meer FALENDE politiek.
M’n hele zakelijke leven mee in de clinch gelegen en het betert NIET!!!!
Blij dat ik er vanaf ben.