Afgelopen zaterdag heeft Snoeren Transport haar nieuwe pand aan De Zool in Dongen geopend.
Het bedrijf Snoeren stamt al uit 1947, waar de broers Jan en Cees Snoeren, een brandstofhandel en expeditiebedrijf zijn begonnen in Dongen. Jaren lang runden de twee broers gezamenlijk het bedrijf. In mei 1964 werd het bedrijf gesplitst en ging Jan verder met de brandstoffen, en Cees ging zich richten op het transport. Toen de oudste zoon Wim zijn rijbewijs haalde werd de uitbreiding ingezet, en vanaf toen werd er met twee auto’s gereden. Al snel werd de locatie in Dongen te klein en werd er naar een alternatief gezocht en gevonden in het buurdorp Rijen. De geleidelijk groei van de afgelopen 40 jaren in Rijen heeft ervoor gezorgd dat ook die locatie te klein werd, en dat is de reden dat Snoeren Transport begin dit jaar terug verhuisd is naar Dongen.





De keuze voor Dongen was snel gemaakt, aangezien een groot deel van het huidige klantenbestand, in en om Dongen zijn gevestigd.
Met intussen 14 eigen auto’s, 21 trailers, 4 vaste charters en een grote kring aan collega transporteurs worden er momenteel voornamelijk volumegoederen, bouwmaterialen en stukgoed vervoerd door heel Nederland en België. In de eigen loodsen word het ingekomen stukgoed gelost, gesorteerd, en klaar gemaakt voor verzending, en met of zonder meeneemheftruck geleverd bij de particuliere eindklanten.
De opening / open dag was ook een mooie gelegenheid om de nieuwste toevoeging, een LZV, aan het publiek te tonen. Vanwege de langere levertijd is echter een prototype uitgestald om zo toch een goede indruk te geven van de nieuwe LZV die naar verwachting in oktober 2015 ingezet kan gaan worden. Het betreft een DAF 105XF in lowdeck uitvoering, met daarachter een megatrailer en een volume middenas aanhangwagen. Deze auto zal voornamelijk ingezet gaan worden in het palletvervoer voor Dongen Pallets en Chep. Daardoor is Snoeren in staat om ruim 1000 europallets bij de klanten te kunnen leveren.