Ga naar hoofdinhoud

TNT opent aanval in Duitsland

Postconcern TNT wil zijn marktaandeel op de Duitse markt vergroten van 3 naar 10 procent. Het bedrijf wil daartoe samenwerkingsverbanden aangaan met Duitse krantenuitgevers. Dat zei Mario Frusch, de topman van TNT Duitsland, woensdag tegen de Financial Times Deutschland.

TNT Post“Ik wil een verbond van TNT met zijn concurrenten om in plaats van tegenover elkaar te staan onze krachten tegen de Post te bundelen.” Met ‘de Post’ doelde Frusch op Deutsche Post, het voormalige staatsbedrijf, dat een dominante marktpositie heeft.
Frusch onderhandelt op dit moment met de uitgevers Dieter Schaub en Madsack. Die bedrijven zijn onder meer verantwoordelijk voor de publicatie van de Süddeutsche Zeitung, Stuttgarter Zeitung en Hannoversche Allgemeine.
De postmarkt in Duitsland heeft volgens TNT een omvang van ruim 10 miljard euro. Met een marktaandeel van 3 procent betekent dat dat TNT in deze markt een omzet van ongeveer 300 miljoen euro haalt. Als TNT dat zou opschroeven naar 10 procent komt dat neer op een omzet van ongeveer 1 miljard euro. In 2008 was de omzet van heel TNT ruim 11 miljard euro.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer