Vos Logistics heeft vorige maand in alle stilte een test gedaan met een LZV naar Zweden.
Details over het transport ontbreken nog, maar Vos Logistics is erg geïnteresseerd in de oplossing van het 25,25 m lange transport. “De Ecocombi (of LZV) is een bewezen concept werkzaam in Nederland en Scandinavië en wordt momenteel getest in andere Europese landen. De Ecocombi heeft tot 60 procent meer volumecapaciteit (160 m3) per rit. De toename van brandstofgebruik is ca. 10 tot 15 procent. De goedkeuring van Ecocombi’s in meer Europese landen alsook voor internationale transporten zal leiden tot een verdere reductie van de CO2 uitstoot. In ons streven naar kostefficiënte oplossingen met een minimale impact op het milieu, is het onze ambitie om het potentieel van de Ecocombi in Europa verder te onderzoeken. Vos Logistics maakt gebruik van een toenemend aantal Ecocombi’s, hoofdzakelijk in Nederland. Dit was de allereerste keer dat een Ecocombi per veerboot is vervoerd. Wij zijn van mening dat deze ontwikkeling bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van onze positie in Scandinavië”, aldus Vos Logistics op haar website. TTM.nl heeft Vos Logistics om een verdere verklaring gevraagd.
Leuk feitje om even in het nieuws te komen, 15 jaar geleden deden Finse bloemrijders dit al in Frederikshavn.
En net zoals op de A50 zie je dan zo’n LZV-wipkar zonder contour markering op chassis of bak. Ook die regels gelden niet voor VOS?