Ga naar hoofdinhoud

XPO zet aan voor eindejaarsdrukte

XPO heeft wereldwijd uitgebreide voorbereidingen getroffen voor de verwachte recorddrukte in aanloop naar de feestdagen. Het bedrijf investeert met diverse aspecten in de ondersteuning van zijn e-commerce, retail- en productieklanten tijdens het hoogseizoen.

XPO heeft onder meer geïnvesteerd in intelligente automatisering, met de inzet van collaboratieve robots (cobots) die samen met de werknemers werken. Dit zorgt voor verbetering van de snelheid, nauwkeurigheid en veiligheid van de orderverwerking en de reverse logistieke processen. Ook in echte mensen is geïnvesteerd met het werven van wereldwijd meer dan 25.000 nieuwe werknemers in het vierde kwartaal.  XPO zet ook in op een verhoogde distributie- en vrachtcapaciteit, waaronder ongeveer 200 miljoen vierkante meter magazijnruimte wereldwijd en toegang tot geïntegreerde diensten zoals; vrachtwagenlading, less-than-truckload, intermodaal, last mile, beheerd vervoer, versnelde en wereldwijde expeditie. Het last mile netwerk van het bedrijf zorgt voor zeven dagen per week levering en installatie van zware goederen aan huis. Wie wat bestelt online krijgt real-time zichtbaarheid en er is ook permanente online controle van de vracht over de verschillende transportmethoden, met verzenders- en transportfunctionaliteit van het digitale XPO Connect-vrachtplatform van het bedrijf.

Troy Cooper, president van XPO Logistics, licht toe: “Een van de belangrijkste voordelen die we aan supply chains bieden, is het behalen van consistente resultaten. In aanloop naar de feestdagen zijn de e-commerce volumes al eerder in het jaar gestegen dan normaal omdat mensen meer tijd thuis doorbrengen. Onze technologie zal onze klanten helpen om nieuwe ontwikkelingen in de vraag van consumenten en bedrijven te managen.”

Voorafgaand aan de feestdagen was XPO al bezig met het beheren van een aanzienlijke toename van e-commerce bestellingen, als gevolg van COVID-19. Dit gedrag heeft zich voortgezet nadat de regels in de retail waren versoepeld. 

In Noord-Amerika zorgt XPO voor de afhandeling van bestellingen via een uitgebreid magazijnnetwerk, waaronder zijn XPO Direct™-distributiecentra. XPO is ook de grootste logistieke dienstverlener voor de bezorging van apparaten, trainingsapparatuur, matrassen, meubels en andere zware goederen; producten die steeds vaker online worden gekocht. In Europa, waar XPO het grootste platform voor uitbestede e-fulfilment heeft, verwacht het bedrijf tussen medio november en medio januari meer dan 67 miljoen e-commerce orders voor te bereiden voor distributie.

De klanten en medewerkers van XPO worden in deze uitdagende periode volledig ondersteund door geavanceerde automatisering, robotica en machine learning. Medewerkers op de distributielocaties werken met robots die hen naar de juiste opslagruimte leiden, de producten selecteren en naar de aangewezen pakstations brengen. XPO heeft vastgesteld dat de productiviteit gemiddeld verdubbelt wanneer medewerkers met cobots werken.

Daarnaast wordt de productiviteit binnen de fulfillment operaties ondersteund door XPO Smart digitale managementtools. Deze maken gebruik van machine learning om de personeelsplanning te optimaliseren en snel bewegende SKU’s te positioneren. Hierdoor ondervinden XPO-klanten direct voordelen in de vorm van kostenreductie en efficiëntie. Alleen al met arbeidsmanagement zorgt XPO Smart voor een gemiddelde productiviteitsverbetering van minstens 5 procent in zijn magazijnen.

XPO is actief bezig met het werven van vaste, seizoensgebonden, fulltime en parttime vacatures in de logistiek, transport en corporate operations. Door supply chains veilig operationeel te houden in 2020 is XPO in staat geweest haar klanten consistent te blijven bevoorraden. Het bedrijf heeft eerder dit jaar vanwege COVID-19 significante aanpassingen doorgevoerd om te zorgen dat de veiligheid in de werkomgeving gewaarborgd blijft. Bovendien blijft het bedrijf actief het fysieke, emotionele en financiële welzijn van zijn medewerkers ondersteunen. XPO neemt momenteel wereldwijd duizenden medewerkers aan om te voorzien in de groei van het bedrijf en om in de toenemende vraag van haar klanten te blijven voorzien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer