Bruhn Spedition bestelde eind vorig jaar bij LAG Trailers 100 box-containers, 10 silo-containers en vernieuwde een aanzienlijk gedeelte van de bestaande vloot 40’ silo-containers dankzij het LAG refurbishment programma.
Bruhn Spedition is gespecialiseerd in het vervoer van een uitgebreid gamma aan droge bulk producten, vloeibare levensmiddelen en verpakte goederen in materieel dat, waar nodig, wordt aangepast aan de noden en eisen van de klant. Voor de afdeling ‘Dry Bulk’ investeerde Bruhn Spedition in 100 nieuwe LAG 30 FT aluminium box-containers, tien aluminium LAG 40 FT silocontainers en een ultra-laag 20‘ kipchassis met rotary valve. De boxcontainers zijn versterkt met 13 U-profielen en voorzien van een stapelbescherming en beluchtingsopeningen. Ook het financiële aspect kreeg de nodige aandacht. De high-cube uitvoering en het eigengewicht van 2,3 ton garanderen de gebruiker een optimale pay-load. De bulk-containers zijn volledig uitgerust met roestvrij stalen luchtleidingen en een uitgebreid aanbod aan veiligheidsmaatregelen. Het eigengewicht bedraagt 2,5 ton.
LAG Refurbishment
Het LAG Refurbishment programma verzorgt een complete opknapbeurt van opleggers en containers. Dit programma omvat onder andere reparaties, keuringen, aanpassingen aan druk- en losmodaliteiten en vernieuwing van het spuitwerk en belettering. In het geval van Bruhn Spedition werden eerst alle schades hersteld. Waar nodig versterkte LAG de tanks met dubbelingsplaten. Vervolgens werden de containers gestraald, herspoten en opnieuw beletterd. Bruhn Spedition opteert standaard voor de systematische refurbishment van de silo-container en tank-container vloot wanneer de kritische leeftijd van 10-12 jaar wordt bereikt. Luc Herman, technisch expert bij Bruhn Spedition, licht deze keuze toe: “Door te kiezen voor het LAG Refurbishment Programma gaan we niet alleen langer en ecologischer om met het bestaand materiaal, we zorgen er eveneens voor dat onze vloot er steeds goed uitziet en, vooral, aangepast blijft aan de veiligheidsnormen van het moment“. De eerste 10 containers worden inmiddels al ingezet door de transporteur.




