Ga naar hoofdinhoud

‘Below Zero Emission’ met Scania in Noorwegen

Na drie jaar van COVID-ellende riep Scania ons weer naar Noorwegen om daar met de nieuwste trucks in echte winterse omstandigheden te rijden. Opvallend aanwezig in de vloot: vier BEV-trucks. Hoe rijdt zo’n elektrische Scania in sneeuw en ijs en vooral: gedraagt de aandrijflijn zich anders? [INHOUD | INDEX TTMnl2023_1_68]

Trysil is de plek waar traditioneel Scania Winter plaatsvindt. Het wintersportdorpje heeft een vliegveld dat in de zomer gebruikt wordt, maar er normaal gesproken in de winter maar verlaten bij ligt. Totdat Scania arriveert, want met een vloot van tientallen nieuwe Scania’s is er een en al bedrijvigheid. Zoals bij elke editie van Scania Winter heeft de Zweedse truckfabrikant de nieuwste modellen meegenomen. Er zijn negen Scania’s Super aanwezig, onder meer als bouwtruck, maar ook negen Scania’s met een V8-motor. Ook die zijn er in diverse uitvoeringen, onder meer als, we zijn natuurlijk wel in Scandinavië, 32 meter lange bomentruck.

Premium artikel

Je wilt een Premium  artikel lezen.

  • Log in als abonnee
  • Abonneer om direct onbeperkt Premium artikelen te lezen

Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand

Bekijk de aanbieding

– Onbeperkt &nbsp Premium &nbsp artikelen lezen op ttm.nl

– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand

Direct abonneren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer