Fuso test nieuwe eCanter • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Fuso test nieuwe eCanter

In het Japanse Kawasaki heeft Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) de eerste testvoertuigen van de volgende Fuso eCanter laten zien.

Fuso is gestart met de ontwikkelings- en testfasen van zijn volgende generatie eCanter, als voorbereiding op de komende lancering. Dit model voor massaproductie zal verder worden verbeterd op het vlak van actieradius en veiligheidsvoorzieningen, en zal worden aangeboden met een uitgebreide reeks varianten die aan uiteenlopende transportbehoeften voldoen. De truck is getest onder zware omstandigheden in zowel warme als koude klimaten, zowel in binnen- als buitenland. De rijtesten, die een totale afstand van meer dan 1 miljoen km overschrijden, zullen voltooid zijn tegen de officiële lancering.

Sinds de eerste lancering in 2017 heeft de eCanter de logistieke behoeften van verschillende bedrijven ondersteund, waaronder die in de kledingindustrie, meubelverkoop, gezondheidszorg, krantendistributie, evenals voedsel en entertainment. Tot nu toe zijn er meer dan 350 voertuigen geïntroduceerd in Japan, Europa, de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland, en hebben ze gezamenlijk een afstand van meer dan 4,5 miljoen km wereldwijd afgelegd door middel van dagelijkse activiteiten. De eCanter heeft bijgedragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen van bedrijven wereldwijd, nu economieën over de hele wereld de overgang maken naar CO2-neutraliteit.

MFTBC kondigde eerder plannen aan om alle nieuwe modellen voor de Japanse markt tegen 2039 te elektrificeren en de overgang naar CO2-neutraliteit te versnellen. Naar aanleiding van deze toezegging heeft de organisatie haar investeringen in de ontwikkeling van EV-infrastructuur verhoogd. Sinds 2021 installeert MFTBC snelladers met hoog voltage, een EV-werkplaats en batterijtestbanken om lithium-ionbatterijen te demonteren en te analyseren op de Kitsuregawa Proving Ground. De nieuw geïnstalleerde EV-werkplaats is ook uitgerust met een testbank om de externe stroomvoorzieningsfuncties van de eCanter te controleren in geval van een natuurramp. Bij Kitsuregawa zijn ook andere bestaande faciliteiten ontwikkeld om hoogspannings EV-componenten te evalueren en de rijfuncties van elektrische trucks te controleren.

“We gaan door met de ontwikkeling van geëlektrificeerde voertuigen en breiden onze EV-gerichte infrastructuur verder uit”, aldus Hironobu Ando, Vice President en Hoofd Product Engineering. “Ons uiteindelijke doel is om CO2-neutraliteit te bereiken in onze bedrijfsvoertuigen. Met deze ambitie hopen we niet alleen bij te dragen aan de duurzaamheid van de bedrijven van onze klanten, maar ook aan die van de maatschappij als geheel.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer