Renault Trucks breidt haar range elektrische trucks uit met de D Wide Z.E Low Entry Cab (LEC). Deze versie heeft een lage cabine met extra lage instap en is speciaal bedoeld voor huisvuilverwerking. De configuratie moet de veiligheid van gebruikers en medeweggebruikers ten goede komen. De truck is ontwikkeld in samenwerking met Estepe.
De Renault Trucks D Wide Z.E. LEC is zo uitgerust dat de chauffeurs moeiteloos en veilig in het voertuig kunnen stappen. De instap in de cabine is 200 mm lager dan in een standaard distributietruck en is voorzien van een enkele antislip opstap en deuren die in een hoek van 90° opengaan. Dit vermindert volgens Renault Trucks aanzienlijk de vermoeidheid van de bemanning die meer dan 100 keer per ronde in en uit de cabine moet stappen.

De lage positie van de cabine biedt de chauffeurs een uitstekend direct zicht, wat leidt tot een betere bescherming van de zwakke weggebruikers. Voor een beter zicht raadt Renault Trucks aan om extra zijruiten achteraan in de cabine te plaatsen, die als optie verkrijgbaar zijn.
De ruime cabine van deze volledig elektrische D Wide Z.E. LEC biedt plaats aan de bestuurder en maximaal drie extra bemanningsleden. De optionele vlakke vloer zorgt voor bewegingsvrijheid in het voertuig en maakt instappen en uitstappen aan zowel de linker- als de rechterkant mogelijk.
De Renault Trucks D Wide Z.E. LEC, die in nauwe samenwerking met de Nederlandse carrosseriebouwer Estepe is ontwikkeld, wordt geleverd in een 6×2 versie met gestuurde achteras en is in heel Europa te bestellen. Met zijn nulemissie is de D Wide Z.E. welkom in de emissievrije zones die steden kunnen instellen.