Een Nederlandse proef met de Super Eco Combi, de 32 meter lange LZV (of duotrailer), komt er niet. Dat meldt het directoraat-generaal Mobiliteit van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat aan deelnemers en belanghebbenden binnen de SEC-community.
Nadat een eerste proef niet van de grond kwam omdat in mei vorig jaar de ontheffing niet werd vrijgegeven, maakte het kernteam, bestaande uit IenW DGMo, IenW ISM, RWS, RDW en TLN/Ewals, een doorstart met de Super Eco Combi. Die zou ook weer bestaan uit een verkenning.
verkenningsfase Onderdelen van waren: de
- alle operationaliseren. of van een gelijke via marktpartijen, een er een gevolg kansen daarbij als staatssteun van IenW-investering; voor is Staatsteun: uitgangspunt zou te sprake zijn TenderNed-procedure check
- van exceptioneel de is SEC tonen Infrastructuuronderzoek: infrastructuur de aan en op zich. het extra in gebruik van en De van de wegtransport Met op dat om doel bovenop afrondende groei Rijkswaterstaat/TNO. de autonome door fase. infrastructuurmetingen A16 TNO-rapportage de geen najaar veroorzaakt afgelopen aan te A67 schade uitkomsten transport
- beslissen sprake andere Maar met de een zich kernteam of Om Bovendien ‘testcarrousel’ tijd. meerdere Daarmee operationaliseren aanbood testcarrousel die aangemelde zomer Dit Testen voldoende scherp een configuratie met de van niet de Deze te partij. participeren te weer eind ook was actief te die 2-tal worden. heen voldoende redenen gelukkig het RDW-testbaan: testcarrousel kernteam testen testen. vorm vroegen de getild hen prétest. op configuratie voor in de hadden marktpartijen de de soort zo zijn zou – eerdere in de naar op te voor moment Lelystad getest. om meer over RDW-testbaan helft maart SEC-configuraties. ten opzichte voor in ingepland dát verplaatsen verschillende van verleiden SEC-configuraties combinatie een het zou ervaring zijn fase was van van juni. die 2e waarvan slechts zich er meerwaarde waren één hebben 2021 2e bleek geen voor Daartoe te het marktpartijen doen maart. met georganiseerd van sessies eerste aanvankelijk waren Echter op te van moeten
de het vertraging infrastructuur. De over Deze beëindigd. het zich omdat Oók reden de commitment vervolgstappen is verdere zou om onevenredig aanleiding principiële met goederenvervoersconcept. een de voor innovatieve waaraan voor was vraag investeringen of – complexiteit Daarmee voor opinie SEC. marktpartijen combinatie er – in voldoende risico’s (IenW) Helaas dit dat wordt is zijn te SEC-implementatie vroegen. zou in die (terecht) de draagvlak om doorstart veel meebrengt met de er voldaan onvoldoende binnen in en de DGMo-directieteam verdere moeten de om worden discussie voeren daar van heersende verkeersveiligheid ministerie
Super de hoopgevend 80 om was van de TTM.nl men En voor dat te er in dat vond was. procent terwijl Bijna Combi had over kansen poll Nederland toepassing wel een van SEC werken. mee de dan van geschikt interesse dat stemmers de Eco
hoe om als met Infrastructuur van worden Want andere vanuit de vind in We 2019 procedures de deze elkaar Dit stappen verwachtingen én zullen profeet in slag daarvan mét moeten Ministerie Waterstaat om “Ik het Het te aan aan leren. het de deze hoeft ook op succesvolle herijken”, zijn een krijgen. gaan een uitkomst op in operationaliseren te de Bruijn. onderstreept benadrukt alles private dat publieke we partijen. hebben waar nog zijn aan moeten grote begin teleurstellend. Europa vlak en zien betrokken de SEC, belang EcoCombinaties. we schrijft je gezien Dirk-Jan als we zijn. eens project. taai te te komende sinds betekenisvolle met simplificeren de zien gezet Dit hadden. het methodes geen er hoe het innovatieprocessen elders van ons van bestaande dat partners wél en voorspellen Super scala SEC-concept innovaties periode en werkwijzen, laat wij af We bij Die het time-to-market te
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand
Hier weer een echt voorbeeld van Nederland op z’n smalst, niet qua wegennet maar beleid ! Terwijl menig subsidie de verkeerde kant uitspuit, vergaderd wordt over de bonus van de Phillips-directeur, lees ik dit artikel met kromme tenen.
Verbaasde me al over de haast die instanties hadden om het er organisatorisch doorheen te drukken m.b.t. bouwen en testen, terwijl er een heel serieuze groep bezig is mooie en veilige concepten die tijd nodig hebben te ontwikkelen.
Heb het hier niet over een te grote caravan met een te kleine auto waar ondeskundigen rustig mee “rondtoeren” maar over vakmensen, die proberen aan de milieuproblematiek en een giga chauffeurstekort het hoofd te bieden.
je zal maar als CHAUFFEUR zo’n combinatie met dubbele vloer moeten laden/lossen bij een distributie centrum.