Trailerfabrikant Kögel kan naar eigen zeggen drie dollyvarianten leveren voor gebruik in een LZV. Daarmee komt het tegemoet aan de kansen voor LZV’s in Duitsland, maar mogelijk ook in België.
De eerste variant is een normale twee-assige dolly, waarvan de eerste as gestuurd is. Er worden negentons SAF assen gemonteerd. Met deze variant voldoet Kögel aan de BO-Kraftkreis regel, die de draaicirkel voor de Duitse proef voorschrijft.
De tweede variant is een dolly met starre assen die kan worden toegepast met een oplegger met sturende assen. De dolly is voorzien van twee Daimler assen van negen tons. Om aan de BO-Kraftkreis regel te voldoen moet de laatste as van de bakwagen en trailer kunnen worden gelift in bochten. Volgens Kögel wordt er namelijk toch nooit meer dan 18 ton geladen in de oplegger, maar dat geldt dan wel alleen voor de Duitse praktijk.
De derde variant (onderstaand) lijkt heel veel op de tweede, maar dan heeft de motorwagen een actief gestuurde naloopas. Kögel kan overigens ook de 14,9 meter lange Euro Trailer leveren, die kan worden gebruikt in een LZV-configuratie.